زمین در حال محو در قفسه کتابفروشی ها

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران ، زمین در حال محو اثر جولیا فیلیپس با ترجمه فاطمه رضایی نامجو منتشر شد.

زمین در حال محو در قفسه کتابفروشی ها

فیلیپس، نویسنده آمریکایی، متولد سال 1989 میلادی است و نخستین و تنها کتابی که از او منتشر شده، زمین در حال محو (Disappearing Earth) نام دارد. این رمان در سال 2019 یکی از فینالیست های جایزه ملی کتاب در ایالات متحده آمریکا بود.

نویسنده در این رمان داستان ربوده شدن دو دختر را در شبه جزیره کامجانکای روایت می نماید. آن طور که در شرح ناشر این کتاب آمده است داستان در بعدازظهری از ماه اوت در ساحل کامجانکای روسیه اتفاق می افتد که دو خواهر کوچک 11 و 8ساله ناپدید می شوند. در ماه های پیش رو که به یک سال می انجامد، تحقیقات پلیس ناکام می ماند. اخبار ناپدیدشدن دختران در جامعه کوچک محصور، و به زعم برخـی شخصیت ها در فرهنگی رو به سقوط، می پیچد و شخصیت های داستان به خصوص زنان را با احساس ترس و فقدان روبه رو می نماید. در طول یک سال، خواننده رفته رفته به زندگی و افکار شخصیت های متفاوت داستان قدم می گذارد که همگی حول محور گـم شدن دختران می گردنـد؛ با ترس هایشان عجین می گردد، خود را به جای آنان می گذارد و خاتمه شاید به جایشان زندگی می نماید.

این کتاب بعلاوه توانسته نامزد نهایی جایزه جان لئونارد حلقه منتقدان کتاب ملی، نامزد نهایی جایزه اولین رمان مرکز داستان، نامزد نهایی جایزه شیرهای جوان کتابخانه عمومی نیویورک و یکی از 10 اثر برتر سال بر اساس آمار نیویورک تایمز گردد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

بسیار دردناک است که قلبت را با حماقتی که خود مرتکب شده ای، بشکنی، دری را قفل نشده و کودکی را بدون مراقبت رها کنی و بازگردی و متوجه شوی هرآنچه بیشترین اهمیت را به آن می دادی، ناپدید شده است.

کتاب زمین در حال محو، اثر جولیا فیلیپس با ترجمه فاطمه رضایی نامجو در 320 صفحه و به قیمت 88 هزار تومان از سوی کتابسرای تندیس منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1903

به "زمین در حال محو در قفسه کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین در حال محو در قفسه کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید