درخواست از پلیس برای جریمه خودروهای غیرمجاز معابر ویژه پارک معلولان

به گزارش ایران 20 دانلود، رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور از رئیس پلیس راهور ناجا خواست تا به مدت چند ماه برنامه ای ضربتی در سطح شهر و کشور اجرا کند تا هر کسی خودرو خود را در محل پارک خودرو ویژه معلولان پارک کرد، جریمه و خودرو وی به پارکینگ منتقل گردد.

درخواست از پلیس برای جریمه خودروهای غیرمجاز معابر ویژه پارک معلولان

ابراهیم کاظمی مومن سرایی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه افراد دارای معلولیت برای زندگی اجتماعی در شهر با موانع معماری و شهری متعددی روبرو هستند، اظهار کرد: سازگارسازی محیط شهری با احتیاجهای افراد دارای معلولیت جسمی، ضرورتی حیاتی است و لذا باید طراحی شهرها براساس معیارها و ضوابط خاصی برای آنها انجام پذیرد.

وی ادامه داد: اقدامات زیادی برای برطرف مسائل و تامین احتیاجهای افراد دارای معلولیت در سطح شهرها صورت گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد. این افراد احتیاج به ترحم ندارند و اگر امکانات مناسب برای آنان فراهم گردد می توانند توانمندی های خود را در عرصه های مختلف به منصه ظهور بگذارند.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور با اشاره به اینکه مسئله تنها تنوع عناصر مبلمان شهری نیست، بلکه شیوه توزیع آنها در سطح خیابان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بنابراین همکاری میان ادارات و سازمان های گوناگون برای برطرف مسائل افراد دارای معلولیت الزامی است؛ در این راستا ضروری است تدابیری مدنظر قرار گیرد که فرد دارای معلولیت را قادر سازد بدون یاری گرفتن از شخص همراه، در جامعه زندگی کند. به طور مثال در بیشتر نقاط شهر (مراکز خرید، رستوران ها و...) پارکینگ های ویژه معلولان با نصب علائم نزدیک به درب ورودی مخصوص افراد معلول در نظر گرفته شده است که پارک هر وسیله نقلیه ای در این نقاط برای فرد متخلف جریمه دارد.

کاظمی مومن سرایی با تاکید بر اینکه از هر 25 پارکینگ، یک پارکینگ در سطح شهر مختص افراد دارای معلولیت است، اظهار داشت: با پیگیری ها و کوشش فراوان در بیشتر شهرها، تابلو ویژه معلولان و اختصاص جای پارک فراهم شده است، این درحالیست که متاسفانه علاوه بر شهر، در فرهنگ شهرنشینی هم ضعف هایی وجود دارد؛ در بیشتر شهرها تامین پارکینگ حاشیه ای به ویژه در خیابان های اصلی شهرهای پرجمعیت کاری سخت است.

وی یادآور شد: مشکل اساسی تر آنجاست که آحاد مردم به شرایط معلولان و سختی های تردد آنها واقف نیستند و از مکان های پارک ویژه افراد دارای معلولیت به عنوان فرصت استفاده می نمایند که امید است با همکاری شهرداری ها و پلیس هدایت و رانندگی در کل کشور و بعلاوه آحاد مردم شاهد فراهم شدن شهری برای همه باشیم.

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور با بیان اینکه مشاهده کلی در سطح شهر نشان می دهد که 90 درصد محل پارکینگ خودروهای افراد دارای معلولیت به وسیله خودروهای سایر افراد اشغال شده است، اضافه نمود: بعضی از موارد احتیاجمند فرهنگ سازی است، اما به نظر بعضی موارد جنبه قهری دارند؛ محل پارکینگ ویژه افراد دارای معلولیت معین است و بعید است مردم از این موضوع نامطلع باشند. زمانی که افراد می دانند نباید زیر تابلو مطلقا ممنوع پارک نمایند، قطعا محل تابلو پارکینگ ویژه معلولان را هم مشاهده می نمایند؛ پس در واقع در این جا رعایت حقوق افراد دارای معلولیت صورت نمی گیرد و دلیل رعایت نکردن این موضوع این است که افراد خودشان درک مستقیمی از آن ندارند که چقدر برای افراد دارای معلولیت یا جانبازان حیاتی است.

کاظمی مومن سرایی ادامه داد: مردم به علائم ویژه افراد دارای معلولیت در سطح شهر مطلع هستند و افرادی هم که مطلعی ندارند احتیاج است از نظر فرهنگی، فرهنگ سازی صورت گیرد، اما به نظر اکنون زمان آن رسیده که به صورت قهری با متخلفان برخورد گردد تا هر فردی که خودروی خود را در پارکینگ ویژه افراد دارای معلولیت پارک کرد، جریمه و ماشین او به پارکینگ منتقل گردد.

در این راستا رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور از رئیس پلیس راهور ناجا خواست تا به مدت چند ماه برنامه ضربتی را در سطح شهر و کشور اجرا کند و هر کسی که خودرو خود را در محل پارک خودرو ویژه افراد دارای معلولیت پارک نموده بود جریمه و خودرو او به پارکینگ منتقل گردد. اگر این کار انجام گردد ما دیگر شاهد تخلفات نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1871

به "درخواست از پلیس برای جریمه خودروهای غیرمجاز معابر ویژه پارک معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست از پلیس برای جریمه خودروهای غیرمجاز معابر ویژه پارک معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید