دادگاه مصر حکم اعدام شش نفر را صادر کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، دادگاه جنایی مصر شش متهم به اقدامات تروریستی در این کشور را به اعدام و چهار نفر دیگر را به حبس محکوم کرد.

دادگاه مصر حکم اعدام شش نفر را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دادگاه جنایی مصر امروز (دوشنبه) در حکمی شش متهم را به جرم پیوستن به گروههای تروریستی و بمب گذاری در سال 2016 به اعدام محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، حکم سه تن به صورت حضوری و سه نفر دیگر به صورت غیابی صادر شده است؛ همچنین چهار نفر نیز به حبس های پنج الی 25 ساله محکوم شدند. این احکام بدوی و قابل اعتراض هستند.

در 20 آگوست گذشته (29 مرداد) دادگاه جنایی مصر پرونده این افراد را برای استعلام شرعی به مفتی این کشور احاله کرد که مورد تأیید نهاده شد. این افراد متهم به عملیات تروریستی در شبه جزیره سینا در شمال مصر هستند.

روز گذشته (یکشنبه) نیز وزارت کشور بیان کرد که نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند یک تیم تروریستی را در شبه جزیره سینا به دام انداخته و تمامی اعضای آن را به قتل برسانند. (جزئیات بیشتر)

شبه جزیره سینا به علت شکل جغرافیایی و زیست عشیره ای که دارد، به محلی برای حضور تروریست ها تبدیل شده است. از سال 2011 و انقلاب مصر این منطقه نیز نا امن شد و با ظهور تروریست های داعش گروهکی به نام ولایت سیناء که خود را از شاخه های داعش معرفی می کرد، اعلام وجود کرد. عملیات نیروهای امنیتی و پلیس مصر تا کنون برای تأمین امنیت این منطقه ناکام بوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 372

به "دادگاه مصر حکم اعدام شش نفر را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه مصر حکم اعدام شش نفر را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید