خبرنگاران یونان وجود مرکز محرمانه و غیر قانونی نگهداری پناهجویان را تکذیب کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران-خبرنگاران-دولت یونان گزارش نیویورک تایمز درباره مراکز غیرقانونی در این کشور برای نگهداری پناهجویان در نزدیکی مرزهای ترکیه را تکذیب کرد.

خبرنگاران یونان وجود مرکز محرمانه و غیر قانونی نگهداری پناهجویان را تکذیب کرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت یونان گزارش نیویورک تایمز درباره مراکز غیرقانونی این کشور برای نگهداری پناهجویان در نزدیکی مرزهای ترکیه را تکذیب کرد.

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته گزارش داد که یونان از اردوگاه های غیرقانونی و مراکز نگهداری در مرز خود به عنوان یک تاکتیک برای جلوگیری از تکرار بحران مهاجران در سال 2015 استفاده می نماید.

بر اساس این گزارش، دولت یونان در حال نگهداری مهاجران و پناهجویان خارجی در یک مرکز محرمانه و غیرقانونی پیش از اخراج آنها به ترکیه بدون انجام فرایند و روال قانونی است.

چندین مهاجر درگفت وگو های مختلف و متعدد اعلام نموده اند که توسط نیروهای نظامی و امنیتی یونان بازداشت شده و همه وسائل همراه آنها توقیف و ضبط شده است، بدون آنکه اجازه صحبت کردن با وکیل داشته باشند.

این در حالی است که مقام های ترکیه گفته اند که حداقل 3 مهاجر طی دو هفته گذشته در حالی که سعی داشتند وارد یونان شوند، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده اند.

شبکه دولتی ای. آر. تی (ERT) یونان روز چهارشنبه از بازگشت نسبی آرامش به مرزهای این کشور با ترکیه اطلاع داد. بر این اساس از زمان بازشدن مرزهای ترکیه به روی پناهجویان در 29 فوریه (دهم اسفند) تا دیروز نیروهای مرزی یونان از ورود 43 هزار و 400 نفر به خاک این کشور جلوگیری نموده اند.

در همین حال و به منظور محافظت بیشتر از مرزهای یونان آژانس کنترل مرزی اروپا (فرانتکس) حدود یکهزار نیروی خود را طی روزهای آینده به یونان اعزام می نماید. همچنین دولت قبرس وعده اعزام نیروهای کمکی به مرز یونان را داده است.

از زمانی که ترکیه توافق خود با اتحادیه اروپا را مورد بی توجهی قرار داد و مرزهایش با این اتحادیه را به روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان شده اند. طی این مدت نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری های شدید نیروهای امنیتی و حفاظتی یونان و پناهجویانی بوده که می کوشند به هر ترتیب ممکن وارد اتحادیه اروپا شوند.

به گزارش رسانه های خبری، نیروهای امنیتی یونان در جریان عملیات خود علیه پناهجویان از گاز اشک آور و گلوله های واقعی استفاده نموده اند تا مانع هجوم آنها شوند. نهادها و سازمان های امدادی از این شرایط وخیم ابراز نگرانی نموده اند.

ترکیه در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 600 هزار پناهجو از سوریه پذیرفته است. طبق توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مصوب سال 2016، آنکار متعهد شد از ادامه سفر پناهجویان از ترکیه به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 765

به "خبرنگاران یونان وجود مرکز محرمانه و غیر قانونی نگهداری پناهجویان را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یونان وجود مرکز محرمانه و غیر قانونی نگهداری پناهجویان را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید