خبرنگاران کاهش تاخیر در شبکه های بی سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران- خبرنگاران- محققان دانشگاه ام آی تی یک ساختار کنترل ترافیک برای شبکه های بی سیم طراحی کردند که امکان کاهش تاخیر و بهبود کیفیت پخش فایل های ویدیویی، تماس های تصویری، بازی های موبایل و سایر خدمات تحت وب را فراهم می نماید.

خبرنگاران کاهش تاخیر در شبکه های بی سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری سی نت، ساختارهای کنترل ترافیک شبکه های بی سیم اطلاعات مربوط به ظرفیت پهنای باند شبکه و ترافیک موجود در آن را بر اساس بازخورد به دست آمده از روترهای شبکه گردآوری نموده و درون بسته های مورد تبادل در شبکه، رمز گذاری می نمایند. این داده ها سرعت انتقال بسته های اطلاعات درون شبکه را معین می نماید.

در حال حاضر از یک بیت خاص در هر بسته اطلاعاتی به منظور تشخیص سرعت انتقال اطلاعات و مطلع کردن ارسال نماینده بسته از تراکم بیش از حد در شبکه استفاده می گردد. برای مثال زمانی که یک بسته اطلاعاتی به دلیل سرعت بیش از حد و ایجاد تراکم اضافی در شبکه به مقصد نمی رسد، تک بیت موجود در آن بازخورد لازم را به فرستنده نمی دهد و سیستم نتیجه می گیرد که به دلیل سرعت بالای ارسال بسته های اطلاعاتی، تراکم بیش از حد در شبکه ایجاد شده و این بسته پیش از رسیدن به مقصد، از بین رفته است. در واکنش به این رویداد سرعت ارسال اطلاعات کاهش می یابد تا بسته های اطلاعات بعدی از بین نروند.

محققان ام آی تی نیز از همان تک بیت موجود در بسته های اطلاعاتی استفاده می نمایند، اما اطلاعات مربوط به سرعت انتقال و تراکم اطلاعات شبکه، با استفاده از تک بیت های موجود در چندین بسته اطلاعاتی به صورت لحظه ای در اختیار ارسال نماینده قرار می گیرد تا از نابودی بسته های اطلاعاتی در اثر تراکم اضافی در شبکه اجتناب گردد.

ساختار جدید محققان ام آی تی با بهره گیری از یک الگوریتم جدید امکان معین دقیق تعداد بسته های اطلاعاتی قابل ارسال توسط روترهای شبکه را به گونه ای فراهم می نماید که تمام ظرفیت شبکه مورد استفاده قرار گرفته و بار ترافیکی ناخواسته ایجاد نگردد.

در حال حاضر محققان در کوشش هستند تا با همکاری اپراتورهای شبکه موبایل، کارآیی این سیستم کنترل را مورد آزمایش قرار دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 947

به "خبرنگاران کاهش تاخیر در شبکه های بی سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش تاخیر در شبکه های بی سیم با طراحی ساختار کنترل ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید