خبرنگاران تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا سرانجام اردیبهشت ماه

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران- خبرنگاران- معاون درآمدهای اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور گفت: با هدف حمایت از بخش های اقتصادی کشور، مهلت تسلیم اظهارنامه اقتصادیات بر ارزش افزوده زمستان 1398 تا سرانجام فروردین امسال برای تمامی مودیان و همچنین زمان سررسید پرداخت اقتصادیات بر ارزش افزوده برای برخی گروه های اقتصادی تا سرانجام اردیبهشت امسال تمدید شده است.

خبرنگاران تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا سرانجام اردیبهشت ماه

به گزارش روز شنبه رسانه اقتصادیاتی ایران، محمد مسیحی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن تاکید کرد: با توجه به درخواست های مودیان مشمول نظام اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده و به منظور فراهم کردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنها، این تصمیمات اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده، مهلت تسلیم اظهارنامه فصل زمستان 1398 تا خاتمه فروردین ماه تمدید شده و ادارات کل امور اقتصادیاتی موظفند در خصوص مودیان اقتصادیاتی که اظهارنامه اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده مربوط به دوره چهارم اقتصادیاتی (فصل زمستان) سال 1398 را تا خاتمه روز یکشنبه مورخ 31 فروردین ماه 1399 تسلیم کنند، امکان برخورداری 100 درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده را در صورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم کنند.

معاون درآمدهای اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور همچنین یادآور شد: برخی گروه های اقتصادی از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به عنوان فعالیت های بسیار آسیب دیده مشخص شده اند.

به گفته وی، مراکز تولید وتوزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله این مراکز هستند.

وی اضافه کرد: همچنین مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهان گردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز شامل این تصمیم می شوند.

حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش و مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه نیز از جمله این مراکز هستند.

وی گفت: مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی نیز شامل این تاخیر می شوند.

معاون درآمدهای اقتصادیاتی سازمان امور اقتصادیاتی کشور شرح داد: صرفا در خصوص این گروه های اقتصادی، سررسید پرداخت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده تا خاتمه 31 اردیبهشت ماه 1399 است.

وی اضافه کرد: مودیان نظام اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده، به منظور ارایه اظهارنامه اقتصادیاتی خود باید به سایت عملیات الکترونیک اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده به آدرس WWW.EVAT.IR مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 942

به "خبرنگاران تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا سرانجام اردیبهشت ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا سرانجام اردیبهشت ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید