حضور سرپرست واحد دهاقان در کنفرانس بین المللی علوم انسانی کانادا

به گزارش ایران 20 دانلود، مقاله دکتر احمدرضا یلمه ها سرپرست واحد دهاقان در کنفرانس بین المللی ونکور کانادا به صورت سخنرانی ارائه شد.

حضور سرپرست واحد دهاقان در کنفرانس بین المللی علوم انسانی کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران از دهاقان، مقاله زن از دیدگاه مولانای روم اثر دکتر احمدرضا یلمه ها، سرپرست و عضو هیأت علمی واحد دهاقان و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد از طرف این باشگاه در سیزدهمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی در شهر ونکوور کانادا ارائه شد.

یلمه ها در این مقاله به بیان دیدگاه های مولانا به عنوان بزرگترین سراینده شعر عرفانی فارسی در مورد زن پرداخته است که در مثنوی خود دو نگاه ثبوتی و سلبی درباره زن ارائه نموده است. نگاه سلبی مولانا حاصل نوع نگرش مردم روزگار شاعر و نگاه ثبوتی او در بسیاری از موارد، نمایانگر بینش شخصی شاعر است.

پژوهنده در این پژوهش بر آن است تا با تا با نگاهی کوتاه به نقش و صندلی زن در شعر و ادب فارسی، نگاه ادبا، شعرا و روشنفکران جامعه را به این بخش از جامعه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین پدیده های نظام اجتماعی، مورد آنالیز و تحلیل قرار دهد. در واقع در تمامی متون ادبی فارسی، اعم از متون کلاسیک و یا مدرن، نظام فکری و اجتماعی، نقش مرد مهم تر است و زن غالباً نقش های ضعیف تر و ساده تری را ایفا می نماید. نگاهی که در ذهن و اندیشه بزرگترین و اثرگذارترین شاعر و سخنور ایرانی نیز بی تأثیر نبوده و در بسیاری از ابیات مثنوی او بروز و نمود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 844

به "حضور سرپرست واحد دهاقان در کنفرانس بین المللی علوم انسانی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور سرپرست واحد دهاقان در کنفرانس بین المللی علوم انسانی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید