امضای تفاهم همکاری دانشگاه تبریز با دو دانشگاه ایتالیایی

به گزارش ایران 20 دانلود، دانشگاه تبریز و دانشگاه های باسیلیکاتا و آلدو مورو کشور ایتالیا در راستای گسترش همکاری های بین المللی، تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی مشترک امضا کردند.

امضای تفاهم همکاری دانشگاه تبریز با دو دانشگاه ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از تبریز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی گفت: این تفاهم نامه ها در راستای همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در 14 ماده به امضای طرفین رسید.

وی تبادل اعضای هیئت علمی، محققان و متخصصان برای تحقیق، تدریس و گفتگو علمی، ارائه تسهیلات برای شرکت استادان و محققان طرفین در گردهمایی ها، همایش ها و هم اندیشی های علمی بین المللی، گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری و پروژه های تحقیقاتی مشترک را از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری مشترک مطرح کرد.

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دو طرف نسبت به مبادله اطلاعات، کتاب ها، نشریات علمی، مدارک علمی و تحقیقاتی، خاتمه نامه های دانشجویی، میکروفیلم و نرم افزارهای رایانه ای در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فناوری اقدام خواهند کرد، اضافه کرد: تبادل دانشجو در رشته ها و مقاطع مورد توافق برای ادامه تحصیل و نیز شرکت دانشجویان در مسابقات ورزشی از دیگر موارد مورد تفاهم با دانشگاه های ایتالیایی بود.

پورمحمدی، از تفاهم در زمینه حمایت از ایجاد کرسی زبان و ادبیات دو کشور در دانشگاه های یکدیگر اطلاع داد و یادآور شد: به همین دلیل دانشگاه تبریز برای آموزش دانشجویان دانشگاه های کشور ایتالیا از جمله دانشگاه باسیلیکاتا و آلدو مورو باری در دوره های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی اقدام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه به امضای دکتر محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز و دکتر میشل گرکو، رئیس دانشگاه باسیلیکاتا و دکتر پاترونی گریفی، نماینده رئیس دانشگاه آلدو مورو باری رسید.

دانشگاه تبریز هم اکنون با بیش از 50 دانشگاه معتبر خارجی از جمله دانشگاه های ایتالیا، ترکیه، فرانسه، مالزی، آذربایجان و ... قرارداد همکاری دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 526

به "امضای تفاهم همکاری دانشگاه تبریز با دو دانشگاه ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم همکاری دانشگاه تبریز با دو دانشگاه ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید