جشنواره آیینی و گردشگری گل غلتان در امیریه دامغان برگزار گردید

به گزارش ایران 20 دانلود، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نوزادان 11 استان کشور در دوازدهمین جشنواره آیینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان شرکت کردند.

جشنواره آیینی و گردشگری گل غلتان در امیریه دامغان برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، مهدی جمال در جشنواره گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، اضافه نمود: گردشگران 11 استان کشور در دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان حضور داشتند و نوزادان خود را در گل برگ های محمدی تطهیر نموده و غلتاندند.

وی جشنواره گل غلتان را فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری شهر امیریه دانست و گفت: صنعت گردشگری از صنایع بزرگ و بدون مزاحمت است و همیشه با نشاط و طراوت همراه خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: معرفی رویدادهای آیینی و فرهنگی، زمینه ساز توسعه گردشگری و رونق مالی هر منطقه است.

آیین گل غلتان نوزاد در شهر امیریه در سال 1389 به شماره 177 به عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور بعد از عید باستانی نوروز است که به ثبت ملی رسیده است.

شهر امیریه با بیش از سه هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری شهر دامغان و 90 کیلومتری مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

دوازدهمین جشنواره آئینی و گردشگری گل غلتان نوزاد شهر امیریه دامغان از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه و با استقبال پرشور گردشگران از سراسر کشور برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 271

به "جشنواره آیینی و گردشگری گل غلتان در امیریه دامغان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره آیینی و گردشگری گل غلتان در امیریه دامغان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید