جایزه رمان فناک فرانسه به یک نویسنده امریکایی رسید

به گزارش ایران 20 دانلود، جایزه رمان فناک فرانسه که یکی از جوایز مهم فصل ادبی فرانسه است رمان بتی نوشته تیفانی مک دنیل، نویسنده امریکایی را به عنوان برنده خود در سال 2020 معرفی کرد.

جایزه رمان فناک فرانسه به یک نویسنده امریکایی رسید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا مجله لیورابدو گزارش داد هیئت داوران نوزدهمین دوره جایزه ادبی فناک فرانسه با معرفی رمان بتی نوشته تیفانی مک دنیل، برنده اولین جایزه مهم فصل ادبی فرانسه را معرفی کردند. این رمان ضمناً مجموعه امریکانا و از سوی انتشارات گالمیستر در فرانسه منتشر شده است.

گفتنی است که سال جاری مراسم اهدای این جایزه به سبب شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.

جایزه فناک از سال 2014 که بنجامین وود، نویسنده امریکایی برنده این جایزه شد تا سال جاری به رمان یک نویسنده غیرفرانسوی تعلق نگرفته بود. رمان بتی پیش از این در ماه آگوست از سوی انتشارات آلفرد ای. کناف به زبان انگلیسی و در امریکا منتشر شده بود و توسط فرانسوا هاپه به فرانسه ترجمه شد و پس از انتشار به زبان فرانسوی در رده 23 ام آثار داستانی پرفروش در فرانسه نهاده شد.

در بیانیه مطبوعاتی هیئت داوران درباره اثر برگزیده آمده انتخاب سال جاری هیئت داوران نشان دهنده غنای روزافزون و صندلی خاص آثار امریکایی در فضای ادبیات فرانسه است.

رمان بتی درباره بتی کارپنتر، دختری از یک مادر سفیدپوست و پدر چروکی از قبایل سرخ پوست امریکا است. خانواده آن ها پس از سال ها سرگردانی در ایالت اوهایو امریکا ساکن می شوند و زمانی که اسرار وحشتناک خانوادگی شان مجال بروز پیدا می نماید بتی کوشش می نماید تا به وسیله نوشتن با مشکلاتش کنار بیاید.

تیفانی مک دنیل، رمان نویس، شاعر و هنرمند تجسمی است که در شهر اوهایوی امریکا زاده و عظیم شد. او پیش از این رمانی با عنوان تابستانی که همه چیز را ذوب کرد منتشر نموده بود. رمان بتی دومین رمان این نویسنده است.

سال گذشته برانژر کورو برای رمان از سنگ و از استخوان برنده جایزه ادبی فناک در سال 2019 شد.

جایزه فناک از جوایز معتبر فرانسوی است که در سال 2002 توسط مرکز اطلاع رسانی فناک راه اندازی شد و برنده آن توسط کتابفروشی های معتبر فرانسوی و نیز اعضا رسمی مرکز فناک انتخاب و معرفی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1163

به "جایزه رمان فناک فرانسه به یک نویسنده امریکایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه رمان فناک فرانسه به یک نویسنده امریکایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید