تویوتا راو 4 نسخه TRD آفرود جدید، جذاب تر از همیشه!

به گزارش ایران 20 دانلود، حسین باباپور، تویوتا راو4 حالا در نسل پنجم خود قرار داشته و نسبت به هر زمان دیگری کامل تر به نظر می رسد؛ ظاهر یکپارچه و هماهنگ، بهره مندی از تکنولوژی های جدید و حضور نسخه های هیبریدی، نسل پنجم تویوتا راو 4 را به یکی از محبوب ترین خودرو های کراس اوور در نظر مشتریان تبدیل کرده است. تویوتا حتی پا را فراتر گذاشته و به منظور افزایش هر چه بیشتر محبوبیت راو 4، یک مدل ویژه از این خودرو با نام TRD off-road را در قالب مدل 2020 روانه میدان کرده است.

تویوتا راو 4 نسخه TRD آفرود جدید، جذاب تر از همیشه!

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت motor1، مدل تی آر دی آفرود هنوز هم از بسیاری جهات یک راو4 تمام عیار است، با این تفاوت که ظاهر آن اندکی زمخت تر شده و سیستم های ناوبری ویژه آفرود حرفه ای بر روی آن نصب شده است. با این وجود قیمت پایه 35 هزار و 180 دلاری این نسخه (حدود 10 هزار دلار گران تر از مدل معمولی) تا حدی جذابیت نسخه آفرود راو4 را در نظر مشتریان کاهش داده است.

همچنین با پرداخت مبلغ بیشتر شما می توانید نسخه فول لیمیتد از مدل تی آر دی آفرود را خریداری کنید که دارای امکاناتی همچون: سیستم تعلیق تقویت شده، تغییرات اندک داخل کابین و سامانه انتخاب جهت چندگانه مالتی-تِرِین است. این تجهیزات تویوتا راو4 TRD آفرود را درست به همان چیزی تبدیل کرده که از نام آن برمی آید.

نمونه مورد بررسی در اینجا معادل 41 هزار و 780 دلار قیمت دارد که برای یک تویوتا rav4 زیاد به نظر می رسد. به هر حال تی- آر-دی آفرود با آن رنگ آمیزی دوگانه و قطعات مشکی رنگ بدنه دارای شخصیتی ویژه است که می تواند نیاز های هواداران غیرحرفه ای آفرود را به نحو احسن برآورده سازد.

در مورد فضای کابین نیز اوضاع متفاوت از قبل جلوه می کند؛ دیگر اثری از پلاستیک های خشک و متریال بی کیفیت به چشم نمی خورد، صندلی ها نیز با چرم الگودار پوشش داده شده و نسبتا راحت به نظر می رسند؛ میزان دربرگیرندگی آن ها هم مناسب ارزیابی می شود. مضاف بر این ها، تزئینات قرمزرنگ فضایی دلنشین و خوشایند را درون کابین پدید آورده اند؛ غربیلک فرمان گرم و سرد شونده و تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه نیز جزو دیگر نکات مثبت و خوشایند کابین تویوتا راو 4 TRD آفرود به شمار می فرایند.

پیشرانه این کراس اوور 1658 کیلوگرمی ژاپنی از نوع چهار سیلندر تنفس طبیعی و به حجم 2.5 لیتر است که معادل 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این میزان نیرو به واسطه یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به سوی تمامی چرخ ها ارسال می شود.

از سوی دیگر تجربه رانندگی با این خودرو خالی از ایراد نخواهد بود؛ فرمان پذیری تویوتا راوفور چندان سرزنده به نظر نمی رسد و هنگامی که نیاز به حداکثر قدرت پیشرانه داشته باشید، صدای موتور کمی فراتر از حد معمول به درون کابین نفوذ می کند.

البته در این بین سیستم تعلیق بسیار خوب ظاهر شده و مقدار زیادی از ضربات ناهمواری های جاده را به درون خود جذب می کند. این خودرو در جهت های نه چندان صعب العبور آفرودی به نحوی مناسب عمل کرده و شما را حتی در بازه های طولانی رانندگی، نسبت به خود کلافه و دل زده نمی کند. این نکته را از قلم نیاندازید که قیمت های بالاتر از 40 هزار دلار به دسته کراس اوور های لوکس تعلق دارد و حضور راو4 در یک چنین رنج قیمتی می تواند بخش زیادی از جذابیت های آن را کاهش دهد.

از جمله آپشن هایی که باعث افزایش قیمت راو 4 به بازه فراتر از 40 هزار دلار شده می توان به صندلی های گرم- سرد و تهویه شونده هزار و پنجاه دلاری، غربیلک فرمان گرم شونده، سنسور باران، سیستم صوتی JBL و رهیاب با بهای 1620 دلار و پکیج فناورانه 1950 دلاری شامل: دوربین های پارک 360 درجه، دستیار پارک جلو و عقب و شارژر بی سیم تلفن همراه اشاره کرد. ناگفته نماند اپل کارپلی، اندروید اتو و سامانه راهبری فابریک که چندان هم عالی عمل نمی کند، به طور استاندارد در تویوتا راو4 نسخه آفرود حضور خواهند داشت.

در نهایت و به عنوان جمع بندی باید به عرض برسانیم که برخی از افراد گمان می کنند به یک خودرو ویژه آفرود حرفه ای نیاز دارند، اما به نظر ما اینطور نیست؛ آن ها دقیقا به تویوتا راو 4 TRD آفرود نیاز دارند، چرا که به اندازه کافی زمخت و تنومند هست که وارد جهت های نسبتا ناهموار شود. به علاوه این خودرو دارای سیستم تعلیق تقویت شده، تایر های ویژه و چسبندگی بالا حین عبور از پیچ هاست؛ زیربندی اصلاح شده و تایر های حجیم نیز قابلیت آفرود این نسخه از RAV4 را نسبت به سایر مدل های آن بسیار ارتقا بخشیده است.

با این حال توانایی آنرود و کیفیت رانندگی با RAV4 TRD off-road در جاده های معمولی به دلیل ذات نه چندان لطیف این خودرو تا حدودی مورد تاثیر واقع شده است؛ صدای تایر ها بسیار زیاد بوده و فیدبک های فرمان چندان دقیق نیست، کیفیت سواری مطلوب به نظر نمی رسد و شدت لرزش های درون کابین نسبت به نسخه های معمولی بیشتر احساس می شود. با این همه، تنها و بزرگترین مشکل تویوتا راو4 آفرود از نظر ما قیمت بالای آن است؛ زیرا فول آپشن ترین نسخه تویوتا راو4 معمولی حدود 34 هزار و 480 دلار قیمت دارد که باز هم نسبت به بهای نسخه پایه تی آر دی آفرود ارزان تر است.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1006

به "تویوتا راو 4 نسخه TRD آفرود جدید، جذاب تر از همیشه!" امتیاز دهید

1 کاربر به "تویوتا راو 4 نسخه TRD آفرود جدید، جذاب تر از همیشه!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تویوتا راو 4 نسخه TRD آفرود جدید، جذاب تر از همیشه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید