تلسکوپ اختصاصی ناسا برای سیارکها

به گزارش ایران 20 دانلود، ناسا می خواهد یک تلسکوپ فضایی جدید برای محافظت از همه افراد در برابر سیارک ها بسازد و تا سال 2025 آن را راه اندازی کند.

تلسکوپ اختصاصی ناسا برای سیارکها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، ناسا می خواهد یک تلسکوپ فضایی جدید برای محافظت از همه افراد در برابر سیارک ها بسازد.

زمین به زودی یک ابزار اصلی برای مبارزه با سیارک ها به دست می آورد؛ سازمان هوانوردی آمریکا تصمیم گرفته است تا بودجه یک تلسکوپ سفارشی را تأمین کند.

ناسا میخواهد از طریق این تلسکوپ جدید آسمان را در نور مادون قرمز آنالیز کند؛ تلسکوپ سفارشی یک برنامه مورد احتیاج برای شناسایی و ردیابی سیارک ها در همسایگی زمین است.

این آژانس گفت که هدف از ساخت یک تلسکوپ فضایی جدید سنگ بنای دفاع سیاره ای است و اداره ماموریت علمی ناسا بودجه ای به ارزش 150 میلیون دلار به همین منظور اختصاص خواهد داد.

توماس زوربوچن، سرپرست اداره مأموریت علمی ناسا طی جلسه کمیته مشورتی علوم سیاره ای که امروز در واشنگتن برگزار گردید گفت که این بودجه برای افزایش انعطاف پذیری و پاسخگویی در دفاع سیاره ای است.

زوربوچن تأکید کرد: در حال حاضر کار درست، ساخت یک تلسکوپ فضایی جدید است که بتواند اشیاء نزدیک زمین را ردیابی کند؛ آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا راهنمایی این پروژه را بر عهده خواهد داشت.

سازه جدید ناسا می تواند از اوایل سال 2025 راه اندازی گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 403

به "تلسکوپ اختصاصی ناسا برای سیارکها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلسکوپ اختصاصی ناسا برای سیارکها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید