تصاویر تمرینات عجیب فضانوردان ناسا

به گزارش ایران 20 دانلود، آخرین پرتاب شاتل آتلانتیس بهانه ای شد تا به سراغ روزهای اوج عصر فضا که در آن ناسا اقدام به اعزام انسان به ماه کرد، برویم.

تصاویر تمرینات عجیب فضانوردان ناسا

اگرچه فرود سال 1969 ممکن است گامی عظیم برای بشریت به تعداد برود، آماده سازی برای چنین ماموریت هایی که اکنون شاید خنده دار به نظر برسند، تحسینی جدی را برای این پیشگامان فناوری می طلبد.

در این گزارش سعی شده تا نگاهی کوتاه و منحصر به فرد به تصاویر برنامه های آموزشی جالب و گاهی خنده دار سازمان ناسا داشته باشیم.

در یکی از این تصاویر می توان شاهد حضور فضانوردان در مقر پایگاه نیروی هوایی آمریکا در نوادا در سال 1960 بود که پارچه هایی از مواد چتر نجات را به سبک عربی بر سر انداخته و آموزش های بیابانی خود را انجام می دهند.

در این تصویر از سمت چپ گوردون کوپر، اسکات کارپنتر، جان گلن، آلان شفرد، ویرجیل آی گریسوم، والتر شیرا و دونالد کی اسلایتون حضور دارند.

در میان این مجموعه عکس ها که ناسا به تازگی منتشر نموده، تصاویری از فضانوردانی وجود دارد که با راه رفتن در آب استخر خود را برای سفرهای فضایی آماده می کردند.

این تصاویر فضانوردان را در حالی نشان میدهد که با لباس های فضایی دهه 1960 و کلاه فدورا در آب غوطه ور بوده و شرایط شبیه سازی شده گرانش موجود در ماه را تجربه می نمایند.

در این تصویر جان یانگ را در بالای یک فضاپیما و گوس گریسوم را در آب مشاهده می کنید که در تمرین برای فرار از یک فضاپیمای جمینای در استخر پایگاه فضایی الینگتون تگزاس در سال 1965 هستند.

در حقیقت آب یک مضمون همیشگی این برنامه ها بوده است.

پیاده روی در آب: مایک غوسوم در حال تمرین در استخر مرکز فضایی جانسون در ماه مه

تصویری از سال 1995 نشانگر مردانی است که در قایق های مخصوص نارنجی رنگ شناور هستند و مانند عروسک های پلاستیکی بچه ها در وان حمام به نظر می رسند.

اعضای ماموریت STS-67 شاتل اندوور در حال تمرین

در تصویری دیگر شاهد فضانوردانی در لباس کامل فضایی هستیم که در گرمای نوادا در حال آزمایش یک خودروی سیار ماه هستند.

اوجین کرنان(چپ) و هریسون اشمیت در حال آزمایش خودروی سیار ماه در نوادا-1972

از عوامل جالب این تصاویر می توان به حضور مردی با آستین کوتاه در پس فضانوردان و ساختمان های دورتر اشاره نمود که بیش از همواره به دوره ای در گذشته اشاره دارد.

پرتاب نهایی شاتل آتلانتیس ناسا در هفته گذشته که به برنامه 30 ساله ناسا خاتمه داده، به خوبی نشانگر این مطلب است.

اعضای آپولو 11 که برای اولین بار در ماه فرود آمدند از سمت چپ: نیل آرمسترانگ، مایکل کالینز و باز آلدرین .

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

منبع: برترین ها
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1745

به "تصاویر تمرینات عجیب فضانوردان ناسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تمرینات عجیب فضانوردان ناسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید