تشکیل 4 هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال

به گزارش ایران 20 دانلود، تهران (پانا) - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و برخورد با تخلفات مالی، از مهمترین اهداف برگزاری طرح نظارتی نوروز 1400 است.

تشکیل 4 هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد احمدی اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز 1400 در راستای نیازهای داخلی و با همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط، همدلی و همراهی عموم مردم و با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و توانمندی بازرسان این سازمان در بازرسی و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد بنگاه های مالی در سراسر کشور اجرا می گردد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه شروع و تا تاریخ 20 فروردین 1400 تداوم خواهد یافت.

معاون سازمان حمایت، از برخورد سریع و قاطع با اخلالگران بازار در طرح نظارتی نوروز امسال اطلاع داد و افزود: اقدامات نظارتی بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و اولویت های کالایی تدوین و تا به امروز اجرایی شده است.

احمدی توضیح داد: از مجموع بازرسی های به عمل آمده در بخش کالا و خدمات، بیشترین بازرسی ها به طور عمده بر کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ، روغن، شکر و… و. متمرکز بوده است تا امکان بروز تخلف در این حوزه کم گردد.

وی گفت: از مجموع بازرسی های صورت گرفته، از ابتدای امسال و در جریان طرح نظارتی ویژه این ایام، تعداد 3 هزار و 556 واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی که از این تعداد 32 پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت افزود: از مجموع پرونده های تشکیل شده طی این مدت، یک هزار و 893 (1893) پرونده به تعزیرات حکومتی استان ها ارسال و 1663 پرونده هم در حال آماده سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است.

احمدی در ادامه بر رعایت قوانین نظام صنفی و رعایت حقوق مصرف. کنندگان تأکید کرد و گفت: بازرسی های هدفمند و نظارت های پیشگیرانه به صورت مستمر پیگیری شده و همزمان با انجام گشت های بازرسی از بازار، برخورد قانونی با گران فروشی، کم فروشی و احتکار در سراسر کشور در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1560

به "تشکیل 4 هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 4 هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید