تحول در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، فعالیت 1399 شرکت دانش بنیان برای رونق بخشیدن به این صنعت

به گزارش ایران 20 دانلود، 1399 شرکت دانش بنیان در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نقش آفرینی می نمایند و با فراوری محصولات ایران ساخت رونقی فناورانه برای کشور داشته اند.

تحول در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، فعالیت 1399 شرکت دانش بنیان برای رونق بخشیدن به این صنعت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در سال های اخیر رشد خوبی نموده است. به مدد نیروی متخصص و خلاق فعال در این حوزه فناوری و نوآوری به خوبی در ساخت ماشین آلات نفوذ کرد و شاهد فراوری محصولاتی پیشرفته شدیم. رشد این صنعت یکی از موضوعات زیربنایی برای هر کشوری است و با تقویت توانمندی های بومی و برنامه ریزی می توان به توسعه ای درست در آن رسید.

در سال های اخیر هم برای تحقق این هدف رشد شرکت های دانش بنیان این حوزه هدف نهاده شد. مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم همانند سایر حوزه ها از دانش بنیان های فعال در بخش ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته را حمایت نموده است. 110 خدمت همانند معافیت و تسهیلات گمرکی، معافیت مالیاتی، استقرار شرکت ها، بیمه های بازرگانی و بیمه تامین اجتماعی بعضی از حمایت هایی است که ذیل قانون از شرکت ها می گردد.

بعلاوه این مرکز با ارائه خدمات توانمندسازی همانند توسعه بازار داخلی، مشاوره تخصصی کسب و کار، ارزشگذاری و تبادل فناوری، تبلیغات و اطلاع رسانی و تحقیقات بازار برای توسعه این شرکت ها اقدام نموده است. البته مرکز با اقداماتی همانند توسعه بازار و حضور در نمایشگاه های بین المللی از توسعه صادرات شرکت ها حمایت می نماید. در کنار این موارد با اقداماتی برای برطرف نیازهای فناورانه هم گام برداشته شده است.

همه این اقدامات در راستای خودکفایی کشور است. ماشین آلات و تجهیزات فناورانه هم حوزه ای راهبردی است که در همه صنایع رد پای آن را می توان دید و این تجهیزات به طور مستقیم در فرآیند فراوری محصول نقش دارند. خودکفایی و ارتقای فراوریات ایران ساخت در این حوزه پیشرفت برای کشور را به همراه دارد.

اما تجهیزات پیشرفته به دسته ای از محصولات گفته می گردد که فناوری استفاده شده در این ماشین آلات در مقایسه با صنعت روز کشور در حد میانه به بالا باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1798

به "تحول در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، فعالیت 1399 شرکت دانش بنیان برای رونق بخشیدن به این صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، فعالیت 1399 شرکت دانش بنیان برای رونق بخشیدن به این صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید