تاکید حناچی بر هزینه شدن بودجه محلات تهران طبق خواست اهالی محله

به گزارش ایران 20 دانلود، شهردار تهران با اعلام نتایج نظرسنجی معاونت اجتماعی شهرداری تهران درباره شرایط شاخص های اجتماعی در شهر تهران، بر کوشش برای ساماندهی اقدامات خدمت رسان و تاثیرگذار تاکید نمود.

تاکید حناچی بر هزینه شدن بودجه محلات تهران طبق خواست اهالی محله

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان، مشاوران و شهرداران مناطق شهرداری تهران در باغ موزه مینیاتور، در این باره گفت: نظرسنجی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نشان دهنده تنزل تمام شاخص های اجتماعی در شهر است، اما همین نظرسنجی نشان می دهد که طی 3 سال گذشته یک جهت خطی واضح را پیموده ایم؛ این یک خبر امیدوارنماینده است اما به هیچ وجه کافی نیست. باید با تمام وجود کوشش کنیم تا این جهت خطی را با شیب ملایم طی کنیم و از سوی دیگر، به فکر اقدامات خدمت رسان و تاثیرگذار باشیم.

شهردار تهران همچنین درباره طرح همدم که با همکاری مشترک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اجرا می گردد، گفت: در راستای این طرح باید کاری کنیم تا به خانواده هایی که تحت فشار هزینه های ازدواج جوانان هستند، یاری گردد.

وی با تاکید بر عزم شهرداری تهران مبنی بر هزینه کرد بودجه اختصاص یافته به محلات با توجه به خواست اهالی محله، اظهار کرد: به تازگی شهردار یکی از شهرهای ایتالیا به عنوان شهردار نمونه جهان انتخاب شد که به گفته وی صرفا با تکیه بر پروژه های خرد، اما تاثیرگذار محلی به این موفقیت رسیده است. امیدوارم با همکاری با شورای شهر تهران، به حداکثر نزدیکی با نظرات مردم در محلات برسیم چراکه هدف اصلی ما رضایتمندی شهروندان با یاری کار کارشناسی است.

حناچی به کسری بودجه کشور برای سال بعد اشاره نمود و گفت: سال سختی در پیش داریم اما اگر درست عمل کنیم این تهدید می تواند برای ما یک فرصت باشد. از سوی دیگر در جلسه اخیر دولت، نسبت تقسیم اقتصادیات بر ارزش افزوده 88 درصد به 12 درصد به تصویب رسید که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی هم به تصویب برسد.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع شهر هوشمند پرداخت و توضیح داد: موضوع تهران هوشمند باید جدی گرفته گردد چراکه وجه ممیزه این دوره با دوره های پیش است؛ همه موظف هستند تا در این حوزه فعالانه مشارکت داشته باشند و برنامه ها را به طور کامل تعقیب نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح نمود: پیش بینی ها نشان می دهد تا آخر هفته احتمال بارش برف و کاهش دما را خواهیم داشت؛ تأکید بر این است که معابر، مخصوصا معابر اصلی به هیچ وجه مسدود نباشند. از تمام همکارانم در شهرداری می خواهم در اوج آمادگی ممکن باشند. در این زمینه لازم است از ابزار تبلیغاتی مناسب برای نمایش خدمات و فعالیت های شهرداری استفاده گردد.

شهردار تهران همچنین گفت: لوایح منابع اقتصادی پایدار و اقتصادیات بر ارزش افزوده به مراحل خوبی در مجلس رسیده و هر دو در دستور کار جلسه هفته آینده مجلس قرار دارند. تصویب این دو لایحه که با یاری و همراهی نمایندگان مجلس انجام خواهد شد، برای بهبود در مدیریت شهری لازم است و رأی آوردن دوفوریت آن نیز نشان از اشراف نمایندگان بر اهمیت این موضوع دارد.

وی به طرح جدید کاهش پسماند با عنوان کاپ نیز اشاره و مطرح نمود: همه باید در پیشبرد هر چه بهتر این طرح همکاری داشته باشند. رویکرد این طرح یکی از سیاست های عمومی شهرداری است که مبتنی بر تجربیات جهانی شکل گرفت. باید همین طرح را قدم به قدم پیش ببریم تا بتوانیم در حوزه مدیریت پسماند تحول ایجاد کنیم.

حناچی در سرانجام با اشاره به قرائت گزارش کمیته ویژه آنالیز حذف واژه شهید از معابر شهر تهران در شورای شهر تهران، گفت: بر اساس این گزارش، از میان بیش از 15 هزار معبری که مورد آنالیز نهاده شد و هر کدام نیز 10 تا 20 تابلو داشتند، حدود هزار و 259 تابلو فاقد کلمه مقدس شهید بود؛ تابلوهایی که هیچ کدام به این دوره از مدیریت شهری مربوط نمی شدند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 582

به "تاکید حناچی بر هزینه شدن بودجه محلات تهران طبق خواست اهالی محله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید حناچی بر هزینه شدن بودجه محلات تهران طبق خواست اهالی محله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید