تأکید مخالفان سودانی بر خواسته های هفت گانه

به گزارش ایران 20 دانلود، مخالفان سودانی در بیانیه ای مشترک مخالفت خود با سخنان عبدالفتاح البرهان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی را اعلام کردند.

تأکید مخالفان سودانی بر خواسته های هفت گانه

به گزارش العالم گروه های معارض اعلان الحریة و التغییر (اعلام آزادی و تغییر) با صدور بیانیه مشترک تأکید کردند که اظهارات رئیس جدید شورای نظامی انتقالی هیچ یک از خواسته های ملت را برآورده ننموده است.

البرهان دیشب در سخنانی متعهد شد که شورای انتقالی طی مدت دو سال آینده دولت مدنی در سودان تشکیل می دهد و همه مسئولان فاسد و افرادی را که در قتل بی گناهان دست دارند، محاکمه و مجازات خواهد نمود.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در بیانیه گروه های معارض با اشاره به اینکه انقلاب ما تنها با جابجایی افراد انتها نمی یابد، آمده است: گام نخست سقوط نظام، تحویل فوری قدرت و بدون شرط به دولت انتقالی مدنی است که به مدت چهار ماه دوره انتقالی را مدیریت کند.

در این بیانیه بر پایبندی گروه های معارض به خواسته های هفت گانه خود تأکید شده است که عبارتند از:

- بازداشت و محاکمه تمامی رهبران دستگاه امنیتی و اطلاعاتی که مرتکب جنایت علیه ملت شده اند.

- بازسازی دستگاه امنیت و اطلاعات

- انحلال شبه نظامیان وابسته به نظام سابق

- بازداشت فوری رهبران فاسد دستگاه های دولتی و نظامی و شبه نظامیان و افرادی که مرتکب جنایت علیه شهروندان در مناطق درگیری از جمله دارفور، منطقه کوهستانی النوبه و النیل الأزرق شده اند

- انحلال تمامی دستگاه ها و سازمان های فاسد و بازداشت تمامی مسئولان فاسد و قاتل آن و محاکمه عادلانه این افراد

- آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی و نظامی از جمله افسرانی که از انقلاب حمایت کردند.

- برطرف فوری تمامی قوانین و محدودیت های اعمال شده برای آزادی ها

در بیانیه مذکور تأکید شده است که این گروه ها هرگز از خواسته های انقلابی خود کوتاه نخواهند آمد.

شورای نظامی انتقالی سودان پنجشنبه گذشته (22 فروردین) به دنبال بیانیه ارتش این کشور که از سوی وزیر دفاع قرائت شد، تشکیل شد. عوض بن عوف در این بیانیه، عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان را از سِمت خود برکنار کرد.

وزیر دفاع سودان، تعلیق قانون اساسی، لغو حکومت های محلی و حکومت مرکزی، اعمال ممنوعیت آمد و شد شبانه و مشخص دو سال برای انتقال به انتخابات و تشکیل دولت را اعلام نموده بود.

شهرهای بزرگ سودان از 19 دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد مالی و معیشتی و گران شدن نان است و تا کنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواستار عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 169

به "تأکید مخالفان سودانی بر خواسته های هفت گانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید مخالفان سودانی بر خواسته های هفت گانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید