برگزاری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در آذر ماه

به گزارش ایران 20 دانلود، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر نهمین جشنواره ملی عکس رضوی گفت: نهمین جشنواره ملی عکس رضوی از 12 تا 14 آذر ماه برگزار خواهد شد.

برگزاری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در آذر ماه

محمدرضا محمدی در نشست خبری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی، با اعلام این خبر اظهار کرد: مهلت ارسال آثار تا 25 آبان ماه تمدید شده و این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد و عکاسان می توانند آثار خود را به سایت www.khorasanphotographers.com ارسال کنند، بعد از مرحله ارسال آثار مرحله بازبینی و داوری آثار خواهد بود.

وی اضافه کرد: پوستر و فراخوان جشنواره برای تمام استان ها و سایت فوکوس که یکی از معروف ترین سایت ها در حوزه عکاسی بوده ارسال شده است. از موسسه آفرینش های هنری آستان قدس برای اجرای این رویداد دعوت به همکاری شده، همچنین هماهنگی هایی برای عکاسی از داخل حرم مطهر رضوی انجام شده است.

دبیر نهمین جشنواره ملی عکس رضوی بیان نمود: هماهنگی هایی با شهرداری برای نصب بیلبوردهایی در سطح شهر انجام شده برای اطلاع رسانی عموم، همچنین هماهنگی هایی با دانشگاه هایی که با ما همکاری می کنند از جمله موسسه آموزش عالی فردوس انجام شده است.

محمدی ادامه داد: دبیر اجرایی تخصصی این جشنواره مهدی زابل عباسی بوده، داوران جشنواره در بخش حرفه ای و تلفن همراه شامل محمد ستاری، رسول اولیازاده، امیرحسین صفرلی، ابراهیم بهرامی، علیرضا عطاریانی، حمیدرضا گیلانی فر و کیارنگ علایی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: داوران ما در بخش اردوها شامل قدیر وقاری شورچه، سیدجلیل حسینی زهرایی و شرمین نصیری است.

وی گفت: دو اردو یکی قبل از شروع جشنواره و دیگری در حین برگزاری خود جشنواره برنامه ریزی شده بود، برای اردو اول که قبل از شروع جشنواره بود حدود 90 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 66 نفر انتخاب شده و حدود 57 نفر از این منتخبین در اردو شرکت کردند.

دبیر نهمین جشنواره ملی عکس رضوی مطرح نمود: عکاسان منتخب در این اردوی دو روزه در چهار شهر سرخس، نیشابور، قوچان و کلات به همراه یک راهنما در قالب گروه های چند نفره در موکب ها حاضر شدند و عکاسی کردند که عکس های آن ها به صورت جداگانه داوری خواهد شد و جایزه به آن ها تعلق می گیرد.

محمدی اضافه کرد: اردوی دیگر 12 آذر برگزار خواهد شد که از خروجی های این اردو برای جشنواره سال بعد استفاده می شود. از مجموع 250 نفر شرکت کننده در این جشنواره حدود 128 نفر آن ها از خراسان رضوی هستند، همچنین از استان های دیگر مثل قم 3 نفر، تهران 17 نفر، چهارمجال بختیاری 2 نفر، مازندران 7 نفر، اصفهان 11 نفر، فارس 10 نفر، کردستان 2 نفر، کرمان 9 نفر و دیگر استان ها شرکت کننده هایی حضور دارند.

وی بیان نمود: کل آثار ثبت شده در سایت انجمن عکاسان خراسان رضوی حدود هزارو 167 اثر رسیده، در حوزه آثار حرفه ای 559 اثر، قسمت تلفن همراه 474 اثر، قسمت عکاسی ویژه 122 اثر و در حوزه اردو 12 اثر ارسال شده است. محل برگزاری جشنواره مجتمع فرهنگی هنری امام رضا بوده و از 12 تا 14 آذر ماه زمان برگزاری جشنواره است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این جشنواره نفرات اول، دوم و سوم وجود ندارد و ما 8 نفر را به عنوان نفرات برگزیده انتخاب خواهیم کرد. جوایز جشنواره در بخش حرفه ای برای 8 نفر برگزیده مبلغ 4 میلیون تومان و در بخش تلفن همراه به 8 نفر برگزیده مبلغ یک میلیون تومان اهدا خواهد شد.

دبیر نهمین جشنواره ملی عکس رضوی اظهار کرد: کارگاه ها و نمایشگاه هایی برای نمایش آثار جشنواره برگزار خواهد شد. در مورد شرایط شرکت در این جشنواره هیچ گونه محدودتی در سال تولید عکس نیست و عکاسان می توانند عکس های گذشته خود را که منطبق با موضوع است نیز در همه بخش ها به جشنواره معرفی کنند و هر فرد می تواند در بخش حرفه ای و تلفن همراه هر کدام 4 اثر و در مجموع 8 اثر ارسال کند.

در ادامه این نشست، سیدجواد رفائی مشاور فرهنگی هنری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) مطرح نمود: ما در حال آماده سازی سایت بزرگ جامع رضوی هستیم و امیدواریم برای سال روز تولد امام رضا(ع) آماده رونمایی شود. در حال جمع آوری کل عکس ها، پایان نامه ها، نسخه های خطی درباره امام رضا (ع) و حتی دست خط خود ایشان هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین ما برای نوشتن هشت نمایشنامه در مورد امام رضا(ع) از بهترین نویسندگان درخواست کرده ایم و در حال آماده سازی است برای جشنواره فیلم سال آینده در تبریز و این هشت نمایشنامه در اولویت کار ما قرار گرفته است. تلاش ما برای راه اندازی و ایجاد یک جریان علمی و هنری حساب شده در کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 540

به "برگزاری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نهمین جشنواره ملی عکس رضوی در آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید