برگزاری اولین جلسه شورای باستان شناسی آذربایجان غربی در سال 98

به گزارش ایران 20 دانلود، نخستین جلسه شورای باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در سال 98 برگزار گردید.

برگزاری اولین جلسه شورای باستان شناسی آذربایجان غربی در سال 98

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، اولین جلسه شورای باستان شناسی اداره کل با طرح مسائل مرتبط حوزه باستان شناسی با حضور باستان شناسان اداره کل برگزار گردید.

بر همین اساس در این جلسه که به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برگزار گردید مواردی توسط معاونت میراث فرهنگی در حوزه باستان شناسی استان مطرح شد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی ضمن اهمیت موضوع حفاظت از محوطه ها و تپه های تاریخی این محوطه ها را به عنوان شناسنامه هویتی ساکنان ایران معرفی و به اهمیت حفاظت و سرکشی از تپه های تاریخی تاکید نمود.

او با توجه به اهمیت موضوعات باستان شناسی به ضرورت حضور یگان حفاظت اداره کل بر جلسات باستان شناسی اشاره نموده و مقرر شد از جلسات آینده یگان حفاظت میراث فرهنگی در راستای تبیین موضوعات در جلسات شرکت فعال داشته باشد.

در این جلسه هم چنین موضوعات مختلفی در حوزه باستان شناسی از شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، خوی مطرح و تصمیم گیریهای لازم به عمل آمد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 264

به "برگزاری اولین جلسه شورای باستان شناسی آذربایجان غربی در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین جلسه شورای باستان شناسی آذربایجان غربی در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید