بخشنامه احداث شهرک های گردشگری متوقف گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی از او خواست تا بخشنامه، صادر شده در مورد احداث شهرک های گردشگری متوقف گردد.

بخشنامه احداث شهرک های گردشگری متوقف گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در نامه دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آمده است:

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به عنوان متولی اصلی صنعت گردشگری کشور وظیفه راهنمایی، سیاستگذاری، اداره امور و صدور مجوز فعالیت کلیه واحدهای گردشگری را بر عهده دارد لذا انتظار می رود هر گونه اقدام و برنامه ریزی در مورد موضوعات و مسائل مرتبط با بحث گردشگری با هماهنگی و موضوع این سازمان صورت پذیرد.

با این حال برغم مخالفت این سازمان بخشنامه ای به شماره 16674/ 300 با موضوع شناسایی محدوده های مستعد احداث شهرک های گردشگری در تاریخ 29/11/97 به وسیله شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداران ابلاغ شده است که با مقررات و قوانین حاکم بر صنعت گردشگری انطباق ندارد.

گفتنی است شهرک های گردشگری، در فهرست مصادیق گردشگری موضوع ماده یک آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن ها مصوب 11/6/1394 هیئت محترم وزیران درج نشده و اساسا ماهیت و تعریف آن برای این سازمان به عنوان این متولی امر گردشگری کشور نا معین است و به دلیل نداشتن ضوابط اجرایی لازم به طور حتم با سوء استفاده از نام گردشگری اقداماتی نظیر ساخت ویلای شخصی و رواج پدیده زمین خواری را به دنبال داشته و با هدف منطق احداث و ایجاد تاسیسات گردشگری که همانا استفاده و انتفاع عموم مردم است مغایرت آشکار دارد.

با توجه به این که عنوان شهرک گردشگری در فهرست مصادیق گردشگری آیین نامه مذکور قرار ندارد و در بند الف ماده یک تصویب نامه شماره 72500 / ت 876 - 5 0 مورخ 14/6/ 96 هیئت محترم وزیران و همکاری بیشتر دستگاه های دی ربط اشاره دارد. موضوع نیازمند آنالیز ها و کار کارشناسی دقیق تر است.

لذا دستور فرمایید نسبت به توقف و ابطال بخشنامه فوق الذکر اقدام عاجل به عمل آورده و از نتیجه این سازمان را آگاه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 311

به "بخشنامه احداث شهرک های گردشگری متوقف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه احداث شهرک های گردشگری متوقف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید