اولین دفتر خدمات مسافرتی شهباز در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش ایران 20 دانلود، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و فرماندار شهرستان شازند، اولین دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی شهر شهباز افتتاح شد.

اولین دفتر خدمات مسافرتی شهباز در استان مرکزی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز دوشنبه 9 مهرماه 97 در حاشیه افتتاح اولین دفتر خدمات مسافرتی شهر شهباز گفت: با شروع بکار این دفتر زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و 500میلیون ریالی بخش خصوصی مهیا شد تا شهروندان شهبازی و روستاهای شهرستان از خدمات گردشگری بهره مند شوند.

سیدمحمد حسینی اضافه کرد: تمرکز اصلی دفاتر میبایست بر گردشگر ورودی به استان و شهرستان ها باشد. در این جهت برگزاری تورهای اینفو برای راهنمایان گردشگری می تواند گره گشا باشد. هر تور گردشگری که دفاتر به استان جذب نمایند ده ها فرصت شغلی ناپایدار ایجاد می نماید که با تداوم این تورها، این شغل ها نیز پایدار می شوند.

او در خاتمه گفت: شهرستان شازند دارای ویژگی های منحصر به فرد تاریخی و طبیعی است که از این میان می توان به چشمه ساران متعدد این شهرستان، امامزاده آستانه، تپه تاریخی سرسختی و پیست اسکلی پاکل و روستای هدف گردشگری عمارت اشاره نمود.

در ادامه فرماندار شهرستان شازند نیز گفت: با تمام قوا از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و به خصوص بومگردی حمایت می کنیم چراکه معتقدیم پتانسیل های این شهرستان برای توسعه این رویکرد جدید در گردشگری بسیار قابل توجه است.

مصطفی عرب گفت: بیش از 100 روستا در این شهرستان وجود دارند که هر یک دارای جاذبه های منحصر به فردی است. از سوی دیگر کُلونی روستاهای بکر در بخش های مختلف شهرستان می تواند پکیج کاملی از انواع گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و طبیعت گردی را به گردشگران ارائه دهد اما این پتانسیل ها برای بالفعل شدن به ورود بخش خصوصی احتیاج دارد به همین جهت با تمام قوا از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.

او در خاتمه گفت: توسعه اقامتگاه های بومگردی از اهداف فرمانداری شازند است تا به غیر از توسعه گردشگری و اشتغال پایدار، زمینه های توسعه همه جانبه شهرستان مهیا گردد زیرا با توجه به شرایط موجود، این شهرستان قادر خواهد بود سرانه درآمدی مطلوبی از حوزه گردشگری داشته باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 365

به "اولین دفتر خدمات مسافرتی شهباز در استان مرکزی افتتاح شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "اولین دفتر خدمات مسافرتی شهباز در استان مرکزی افتتاح شد" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین دفتر خدمات مسافرتی شهباز در استان مرکزی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید