امکان برگزاری آزمون تشریحی در شاد فراهم می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، در حالی که تا پیش از این در شبکه شاد، امکان برگزاری امتحانات به صورت تستی فراهم بود، مدیرکل ارتباطات همراه اول خاطرنشان کرد در روزهای آینده مدارس می توانند از آزمون ساز شاد برای امتحانات تشریحی مجازی نیز استفاده نمایند.

امکان برگزاری آزمون تشریحی در شاد فراهم می گردد

مدارس از جمله اولین مراکزی بودند که از اوایل اسفندماه و در پی شیوع کرونا تعطیل شدند؛ وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا آموزش های تلویزیونی را در دستورکار قرار داد و بعد از چندی در 21 فروردین ماه امسال پیروز به راه اندازی پیغام رسانی داخلی موسوم به شاد (شبکه اجتماعی دانش آموز) شد که استفاده از آن در سال تحصیلی جاری نیز به عنوان راهبرد اصلی آموزش و پرورش در دوران آموزش های غیرحضوری مدنظر است.

طبق آمارهای اعلام شده تا آذرماه امسال، 110 هزار و 979 مدیر، 12 میلیون و 286 هزار و 193 دانش آموز و 706 هزار و 342 معلم عضو شبکه شاد شده اند که طبق آمار استخراج شده در آن موقع همچنین اعلام شد میزان استفاده از شبکه شاد در گوگل فایربیس، تعداد کاربران یکتای فعال در 28 روز منتهی به 7 آذر، 18 میلیون نفر، تعداد کاربران یکتای فعال در هفت روز منتهی به 7 آذر نیز 13 میلیون نفر و تعداد کاربران یکتای فعال در 6 آذرماه نیز 9.6 میلیون نفر بوده است.

با افزایش ظرفیت ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز، از ابتدای سال تحصیلی جاری، امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتی درون اپلیکیشن (تماس دوسویه) در شبکه شاد فراهم شد و معلم در کلاس های آنلاین خود می تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش آموزان برگزار کند.

ترافیک شاد در دو دیتاسنتر فراوری می گردد و بر اساس ثبت اطلاعات مذکور یکی از دیتاسنترها، در بازه زمانی 30 روزه اخیر منتهی به 7 آذر، بیشینه پهنای باند به 321 گیگابایت بر ثانیه رسیده است. تعداد کاربران شبکه شاد از ساعات ابتدایی صبح به تدریج افزایش می یابد و در ساعت 10 صبح به اوج خود می رسد؛ به گونه ای که بیش از دومیلیون نفر در این ساعت در حال استفاده از شاد هستند.

اینترنت شاد رایگان است

آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره اینترنت رایگان برای دانش آموزان گفته بود: بر اساس سیاستی که وزارت آموزش وپرورش اتخاذ کرد، آموزش ها به بستر سامانه شاد منتقل شده و این سامانه برای آموزش مجازی مورد تائید این وزارتخانه در مدارس دولتی است؛ بنابراین آموزش مجازی رایگان به وسیله سامانه شاد فراهم شده است و برای استفاده از آن، هزینه ای دریافت نمی گردد و تمام هزینه های آن را دولت تأمین می نماید.

محسن حاجی میرزایی -وزیر آموزش و پرورش- همچنین پیش از این اعلام نموده بود برای تمام مدارس استفاده از شاد، معین شده و آنها اجازه ندارند از دیگر پیغام رسان های خارجی استفاده نمایند و اگر مدرسه ای از اپلیکیشن دیگری استفاده کند، به ان موضوع رسیدگی خواهد شد.

از آنجایی که رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا در کشور همچنان ادامه دارد، مدارس نیز به فرآیندهای آموزش آنلاین ادامه می دهند. کمااینکه حاجی میرزایی نیز چند روز پیش خاطرنشان کرد برگزاری امتحانات دی ماه دانش آموزان به صورت غیرحضوری و با استفاه از ظرفیت های مختلفی که وجود دارد برگزار می گردد.

در این راستا سید یاسر رایگانی -مدیرکل ارتباطات همراه اول- امروز در توییتر نوشت: در چند روز آینده مدارس می توانند از آزمون ساز شاد برای امتحانات تشریحی مجازی استفاده نمایند. تا کنون امکان برگزاری امتحانات به صورت تستی فراهم بود.

بدین ترتیب به نظر می رسد برگزاری امتحانات دی ماه، آنطور که وزیر آموزش و پرورش نیز اعلام نموده، به صورت غیرحضوری و با استفاده از ظرفیت برگزاری امتحانات به صورت تشریحی برگزار می گردد، اگرچه همچنان این مساله وجود دارد که بسیاری از مدارس از سامانه شاد استفاده نمی نمایند و بعضی از مدارس ابزارهای خاص خودشان را دارند و یا از سامانه های داخلی استفاده می نمایند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1404

به "امکان برگزاری آزمون تشریحی در شاد فراهم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری آزمون تشریحی در شاد فراهم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید