اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل

به گزارش ایران 20 دانلود، چیدمان مبلمان منزل بیشتر از هر چیزی هنر و ظرافت را در طراحی دکوراسیون داخلی خانه نشان می دهد.

اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

چیدمان اتاق نشیمن مربع شکل

یکی از مهم ترین مواردی که به هنگام چیدمان اهمیت می یابد، شکل فضای نشیمن است. بیشتر اتاق های نشیمن و پذیرایی، شکل مربع یا مستطیل دارند که هر کدام از آن ها چالش های خاصی را به هنگام چیدمان ایجاد می کنند. مثلا چیدمان اتاق پذیرایی مستطیلی شکل نیاز به دقت و توجه ویژه ای دارد. چرا که هر گونه سهل انگاری می تواند اتاق را به راهرو یا فضای عریض غیر کاربردی تبدیل کند. در این نوشتار از خبرنگاران سعی می کنیم راهنمایی های کاربردی را برای چیدمان منزل مربع شکل ارائه دهیم.

نقطه کانونی اتاق کجاست؟

اولین نکته ای که باید در طراحی داخلی اتاق مدنظر قرار دهید، یافتن نقطه کانونی اتاق است. معمولا نقطه کانونی مهم ترین بخش هر اتاق است و اولین چیزی است که مردم هنگام ورود به اتاق آن را می بینند. شومینه یا پنجره بزرگ از جمله نقاط کانونی است که معمولا با توجه به معماری اتاق در برخی فضاها قرار دارند. اما می توانید خود نقطه کانونی اتاق را تعیین کنید. تلویزیون، تابلوی نقاشی بزرگ یا تخت خواب می توانند به عنوان نقطه کانونی اتاق بکار برده شوند.

تعادل بین بخش ها

پلان را با یک خط افقی و عمودی از مرکز به چهار بخش مساوی تقسیم کنید. به مقدار مبلمان در هر ربع نگاه کنید، به طوری که هر ربع از لحاظ بصری دارای وزن یکسانی باشد. وزن بصری از طریق حس قابل قیاس است و آن به سبک، طرح و رنگ مبلمان بستگی دارد. مثلا رنگ های تیره تر وزن بصری بیشتری نسبت به رنگ های روشن تر دارند. تعادل را در تمامی چهار ربع پلان رعایت کنید. در یک اتاق مربعی شکل این تعادل بسیار مهم است. زیرا اتاق متقارن است و اگر هر کدام از ربع ها وزن بصری متقارنی نداشته باشند، اتاق از لحاظ تعادل بهم خواهد ریخت.

می توانید قوانین دکوراسیون را نادیده بگیرید

با اینکه در بالا روی قوانین دکوراسیون اتاق های مربعی شکل تاکید کردیم، اما می توانید آن ها را نادیده بگیرید. اگر شما می خواهید شومینه را در گوشه اتاق قرار دهید، نقطه مقابل آن را چیدمان مبل در نظر بگیرید. اگر می خواهید تخت خواب را در گوشه اتاق قرار دهید، بهتر است که آن را در گوشه کناری درب بگذارید. در هر دو این طرح دکوراسیون، شکل مربعی اتاق کمی نادیده گرفته شده و اولویت های شما ترجیح داده شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات دکوراسیون مطلب 7 پیشنهاد برای ترکیب رنگ اتاق نشیمن را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1244

به "اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول چیدمان مبلمان نشیمن مربع شکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید