اشتباهات رایج در رژیم غذایی

به گزارش ایران 20 دانلود، اطلاعات نادرست بسیاری در حیطه تغذیه وجود دارد. در این مقاله بدترین نمونه های آن ذکر شده است، اما باید بدانید که این ها تنها چند مثال از کوهی از اطلاعات غلط هستند. در اینجا 10 مورد از بزرگترین دروغ های تغذیه ای آورده شده است.

اشتباهات رایج در رژیم غذایی

10 مورد از بزرگ ترین دروغ های تغذیه ای

اطلاعات زیادی در خصوص آنکه چه غذاهایی سالم هستند، چه غذاهایی باعث سرطان می شوند، چه زمانی باید ورزش کنید، چه اندازه باید آب بنوشید و … وجود دارد اما متأسفانه اطلاعات غلط زیادی نیز وجود دارند که به نوعی راهشان را به داخل معیارهای دانش سلامت باز نموده اند.

باورهای غلط تغذیه ای

64 اونس (1800 میلی لیتر) آب در روز برای هیدراتاسیون مناسب، لازم است
حقیقت: با توجه به توصیه مصرف 8 لیوان آب در روز، در تعدادی از آزمایشات بالینی رد شده است اما این باور غلط همچنان پابرجاست. درواقع بهتر است به بدن تان گوش کنید و هر وقت احساس تشنگی کردید، آب بنوشید. در حالی که آب به دلیل دارا نبودن قند و کالری، برترین گزینه ای است که می توانید مصرف کنید اما مصرف هرگونه مایعی، بخشی از آب موردنیاز بدن شما را تأمین می نماید.
از ساعت 6 (یا 7 یا 8) شب، دیگر چیزی نخورید
حقیقت: هنوز این مسئله اثبات نشده که اگر در ساعت مشخصی از روز دست از غذا خوردن بکشید، وزن تان بالا نخواهد رفت. در عوض، در ساعتی غذا بخورید که می دانید بعد از آن گرسنه نخواهید شد و مجبور نیستید قبل از خواب از تنقلات ناسالمی مانند کوکی و چیپس بهره ببرید.
برای کاهش وزن، کربوهیدرات را حذف کنید
حقیقت: از رژیم های غذایی قدیمی مانند اتکینز گرفته تا رژیم های مدرن تری مانند پالئو، گفته می گردد که حذف کربوهیدرات هایی مانند نان و پاستا، یکی از برترین راه ها برای کاهش وزن است.

درواقع نحوه ی مصرف کربوهیدرات ها بسیار مهم تر از حذف کامل آنهاست. ترکیب کردن کربوهیدرات ها با پروتئین، چربی و فیبر جلوی افزایش شدید قند خون ناشی از خوردن صرفا کربوهیدرات های تصفیه شده را می گیرد.

حذف وعده های غذایی، فرایند کاهش وزن را تسریع می نماید
حقیقت: درست است که شما از این طریق، اندازهی از کاری مصرفی تان را کاهش می دهید اما حذف وعده های غذایی اغلب می تواند باعث گردد که بیشتر احساس گرسنگی کنید و پرخوری نمایید. به علاوه، صرفنظر کردن از وعده غذایی که اغلب در رژیم های روزه متناوب به کار می رود، می تواند در متابولیسم شما اختلال ایجاد کند و در صورتی که آن را به درستی انجام ندهید، به افزایش وزن منجر گردد.
هر کسی باید یک مولتی ویتامین مصرف کند
حقیقت: با توجه به دستورالعمل های رژیمی در سال 2010، این راه چاره سریع برای عدم مصرف سبزیجات، درواقع آنقدرها هم مفید نیست و اغلب می تواند باعث گردد سطوح ویتامین ها و مواد معدنی خاصی در بدن، بالاتر از اندازه توصیه شده روزانه گردد. در عوض، رژیم غذایی تان را آنالیز کنید و سعی کنید مواد غذایی غنی از مواد مغذی که دچار کمبود آن هستید را به رژیم تان اضافه نمایید یا در صورت لزوم، به جای یک مولتی ویتامین از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوصی بهره ببرید.
پیروی از یک رژیم غذایی گیاهخواری به کاهش وزن یاری می نماید
حقیقت: در حالی که حذف گوشت می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای بعضی از افراد باشد و در حالی که گیاهخواران معمولا BMI پایین تری نسبت به گوشتخواران دارند اما یک رژیم غذایی گیاهخواری ذاتا سالم نیست - فقط کافی است به تمام چیزهای ناسالمی فکر کنید که فاقد گوشت هستند و می توانید در رژیم گیاخواری تان مصرف کنید: بستنی، پنیر، سیب زمینی سرخ نموده و نوشابه ها.
به دلیل محتوای چربی بالای آجیل ها باید از آنها اجتناب کنید
حقیقت: آجیل ها درواقع یک میان وعده عالی هستند، چون غنی از پروتئین، فیبر و چربی های سالم می باشند که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد.
تمام چربی ها مضرند
حقیقت: لازم نیست از تمام چربی ها دوری کنید. در حالی که شما باید از چربی های اشباع شده و ترانس پرهیز کنید اما چربی های تک غیراشباع و چند غیراشباع، درواقع برای جذب مواد مغذی، عملکرد مناسب غشاء سلولی و سلامت عصب، ضروری هستند.
مواد غذایی دارای کالری منفی مانند کرفس می توانند به کاهش وزن یاری نمایند
حقیقت: گفته می گردد مواد غذایی مختلفی مانند کرفس، گریپ فروت و کلم به سوزاندن کالری یاری می نمایند، چون انرژی مصرف شده برای جویدن و هضم آنها بیشتر از کالری است که با مصرف شان دریافت می کنید. حقیقت این است که در حالی که بعضی مواد مانند کافئین می توانند متابولیسم شما را به طور موقت افزایش دهند اما هیچ ماده غذایی درواقع باعث چربی سوزی نمی گردد.
سبزیجات خام با آنزیم های گیاهی، باعث بهبود فرایند هضم (گوارش) می شوند
حقیقت: طبق گفته یک متخصص تغذیه و کارشناس مواد غذایی خام که Eating Well با او مصاحبه نموده است، آنزیم های گیاهی موجود در سبزیجات خام به شما یاری نخواهند کرد که مواد مغذی غذای تان را بهتر جذب و هضم کنید. اسید معده شما نه تنها ماهیت این آنزیم ها را عوض می نماید بلکه انسان ها اصلا نمی توانند از آنزیم های گیاهی استفاده نمایند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1843

به "اشتباهات رایج در رژیم غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در رژیم غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید