احداث کتابخانه مرکزی شیراز بزودی شروع می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، استاندار فارس گفت: با توجه به تفاهم ها، مقدمات فراهم و زمین معین شده و به زودی کار احداث کتابخانه مرکزی شیراز در محل و موقعیتی مناسب، شروع خواهد شد و ساخت و پیگیری تالار مرکزی شیراز هم در حال اجرا است.

احداث کتابخانه مرکزی شیراز بزودی شروع می گردد

محمدهادی ایمانیه در آستانه هفته کتاب در بازدید از چاپخانه مصطفوی، کتابفروشی احمدی و پاتوق کتاب و در حاشیه حضور در جمع شماری از کتابفروشان، گفت: اخیرا با شهرداری و راه و شهرسازی توافق شد که در یکی از منطقه ها مرکزی شیراز و در کنار یکی از پارک ها به کتابخانه مرکزی زمینی اختصاص یابد و اجرا کار نیز به وسیله شهرداری انجام خواهد شد.

استاندار فارس بحث تبدیل ساختمان بلاتکلیف و بلااستفاده شهر و روستا به کتابخانه مرکزی شیراز را منتفی دانست و گفت: پیشنهاد تبدیل این ساختمان به کتابخانه مرکزی به علت حواشی و هزینه هایی که تملک و تجهیز آن داشت، فعلا منتفی شده و موضوع در قالب پیش بینی یک زمین مناسب برای احداث ساختمان، دنبال شده است.

ایمانیه با بیان اینکه بحث تالار مرکزی هم در حال اجرا است، درخصوص معین تکلیف ساختمان شهر و روستا و استفاده مناسب از این مکان واقع در مرکز شیراز، گفت: سال ها قبل شهر و روستا به وسیله بانک ملی خریداری شده است، این مکان به حتم برای تبدیل به مرکزی فرهنگی مناسب است، اما کاش رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را پیگیری و بانک ملی را مجاب نمایند که ساختمان را برای کاربری فرهنگی به استان هدیه کند.

استاندار فارس بعلاوه درخصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: هم اکنون اندکی بیش از 200 واحد کتابخانه در فارس داریم برای اینکه زمینه افزایش این تعداد فراهم و به توسعه فرهنگ کتابخوانی هم یاری گردد، پیشنهاداتی را ارائه داده ایم و قطعا حامی و همراه اجرای آن ها خواهیم بود.

ایمانیه با بیان اینکه ادارات مختلف دارای کتابخانه هستند، یکی از پیشنهاد ها را عمومی کردن این کتابخانه های مستقر در دوایر دولتی اعم از دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سازمان ها و نهادها، اعلام و گفت: یکی از پیشنهاد هایی که اجرایی شده، بحث راه اندازی کتابخانه سیار برای پوشش منطقه ها محروم و روستایی و عشایری است.

استاندار فارس بعلاوه یکی از پیشنهاد ها را یاری به سازمان ها و نهاد های دولتی برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده از محل املاک تحت مالکیت آن ها و تامین منابع مالی یا زیرساختی برای ایجاد و توسعه و تجهیز کتابخانه ها دانست.

استاندار فارس در دومین روز از هفته کتاب، با حضور در کتابفروشی پاتوق کتاب در نشستی با نمایندگان کتابفروشان این کلانشهر، ضمن آشناشدن با موانع و مسائل و دغدغه های این فعالان حوزه فرهنگی، نسبت به همراهی با آنان در راستای حل مسائل، قول همکاری داد.

ایمانیه بعلاوه درخصوص آخرین کتابی که خوانده یا در دست مطالعه دارد، گفت: هم اکنون کتاب سه حبه قند را در دست مطالعه دارم؛ البته از گذشته دور تا امروز، هر شب را با مطالعه کتاب به انتها می برم.

در این بازدید استاندار فارس با همراهی حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن حضور در جمع نمایندگان کتابفروشی های شیراز از جمله کتاب فروشی احمدی و پاتوق کتاب و چاپخانه مصطفوی، با مسائل و مسائل و دغدغه های آنان آشنا شده و وعده هایی نسبت به رسیدگی به مباحث مطروحه و یاری برای برطرف موانع و مسائل، داد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2151

به "احداث کتابخانه مرکزی شیراز بزودی شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث کتابخانه مرکزی شیراز بزودی شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید