اجرای 2 طرح گردشگری در بخش برزک کاشان

به گزارش ایران 20 دانلود، بخشدار برزک کاشان از اجرای دو طرح گردشگری راجستان و اکو موزه در روستا های منطقه خبر داد.

اجرای 2 طرح گردشگری در بخش برزک کاشان

سعید قندی در اختتامیه همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس کاشان گفت: دو طرح گردشگری بخش برزک با عنوان طرح راجستان و اکو موزه باباافضل اجرا می شود که مقدمات اجرای راجستان آغاز شده است و طرح اکو نیز پس از آماده سازی زیر ساخت آن به زودی اجرایی خواهد شد.

او افزود: طرح راجستان متعلق به پنج روستا شامل آزران، تجره، ورکان، پنداس و آرنجن است که برای هر کدام نقشی خاصی در گردشگری تعریف شده است. به گفته او طرح گردشگری اکو موزه باباافضل نیز مربوط به دو روستای مرق و سادیان است که مطالعات آن آغاز شده و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی آن در حال پیگیری است.

بخشدار برزک با تاکید بر اینکه طرح های گردشگری نباید با شتابزدگی انجام شود، گفت: اجرای طرح های گردشگری در جهت صحیح آن مزیت های زیادی برای روستا دارد که اگر اشتباه اجرا شود به فرهنگ و اصالت روستاییان آسیب می رساند.

قندی با بیان اینکه یک محل درآمدی متفاوتی مانند گردشگری روستایی را نیازمند هستیم شرح داد: در صورت آسیب رسیدن به معیشت و اقتصاد روستایی، باید تحمل تاب آوری و کشش در برابر حوادث مختلف مانند تنش های اقتصادی وجود داشته باشد.

او یادآور شد: اصالت روستاییان به گونه ای است که هیچ گاه دست خود را برای کمک به سوی دیگران دراز نمی کنند بنابراین طریق گردشگری می توان حتی سالمندانی که توان کار کردن ندارند با کسب درآمد از این کار عزت و شرافت خود را حفظ کند.

به گفته او، برگزاری همایش بازنمایی هویت روستایی موجب ایجاد روحیه و نشاط، افزایش همکاری و تعاون و ایجاد عزت و احترام بین اهالی روستای پنداس شد. نخستین همایش بازنمایی هویت روستایی به مدت دو روز در روز های پنج شنبه و جمعه 28 و 29 مهر ماه در روستای پنداس کاشان برگزار شد.

پنداس از توابع بخش برزک شهرستان کاشان در استان اصفهان روستایی کوچک در 75 کیلومتری جنوب غربی کاشان و 60 کیلومتری جنوب شرق دلیجان واقع شده است. این روستا در دهستان گلاب قرار گرفته است بسیار خوش آب و هواست. دارای قلعه تاریخی و تک برج دیدبانی و بقعه تاریخی امامزاده بابا محمود انصاری است.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 30 مهر 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2142

به "اجرای 2 طرح گردشگری در بخش برزک کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 2 طرح گردشگری در بخش برزک کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید