اثر نانوذرات سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد

به گزارش ایران 20 دانلود، آنالیز اثر نانوذرات سیلیکایی بهبودیافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری در پژوهش مشترک محققان دانشگاه حکیم سبزواری و پژوهشگران دانشگاه Adelaide استرالیا صورت گرفت.

اثر نانوذرات سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در پژوهش مشترک اعضای هیئت عملی گروه مهندسی نفت دانشگاه حکیم سبزواری با پژوهشگران دانشگاه Adelaide استرالیا، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شیراز اثر نانوذرات سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری آنالیز شد.

در پژوهش سیدحسن حجی آبادی و علی خوش سیما، با محققان استرالیایی و پژوهشگران دانشگاه های شیراز و صنعتی شریف تاثیر تغییرات سطحی اعمال شده بر نانوذرات سیلیکا (به منظور تغییر خصوصیات آب دوستی) بر بهبود خصوصیات رئولوژی گل های حفاری امولسیون معکوس و کاهش آسیب های سازندی محتمل در طول عملیات حفاری با تکیه بر دانش تصویربرداری از محیط متخلخل (Imaging analyzing methods) مورد آنالیز قرار گرفته است.

همچنین نتایج حاصل از این پژوهش در مقاله ای با عنوان اثر نانوذارت سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری و آسیب سازند در مجله معتبر بین المللی Journal of Petroleum Science and Engineering با IF=2.886 و رتبه بندی علمی Q1، پذیرفته و منتشر شد.

لازم به ذکر است علاقه مندان جهت دسترسی به این مقاله می تواند به آدرس الکترونیکی https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0920410520306306?dgcid=author مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1092

به "اثر نانوذرات سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر نانوذرات سیلیکایی بهبود یافته سطحی بر خصوصیات سیالات حفاری در دانشگاه حکیم سبزواری آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید