تور ایتالیا ارزان: آیا ونیز دیگر جهانگرد ها را دوست ندارد؟

به گزارش ایران 20 دانلود، ممنوعیت سفر یک روزه به ونیز

معروفیت جهانی ونیز در کشور ایتالیا را کسی نیست که نشنیده باشد، شکل عجیب این شهر باعث بوجود آمدن سبک نوی از زندگی یعنی زندگی روی آب در آن شده است و همین موضوع این شهر آب و پل را به یکی از رویایی ترین شهرهای جهان و مقاصد سفر برای گردشگران تبدیل نموده است. در ونیز، فرصتی برای خستگی ندارید، آنقدر قدم به قدم این شهر خاطره ساز و دیدنی است که حتی دوست ندارید شب ها پلک روی هم بگذارید و می خواهید فقط و فقط دیدن کنید. اما این شهر دیگر پذیرای گردشگرانی که 1 روزه به آن می آیند تا ببینند و بروند، نیست. همراه خبرنگاران از قانون نو شهر ونیز بیشتر خواهیم دانست:

تور ایتالیا ارزان: آیا ونیز دیگر جهانگرد ها را دوست ندارد؟

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مقامات ونیز، تصمیمات سخت گیرانه ای برای شهر ونیز گرفته اند البته سخت گیرانه برای گردشگر ها و به نفع شهر ونیز که طبق آن، به حفاظت این شهر از گردشگرانی که سفر یک روزه به ونیز دارند، یاری گردد. چنین گردشگرهایی برای اقامت در هتل پولی نمی پردازند، در رستورن ها غذا نمی خورند و احتمالا غذاهای حاضری خودشان را همراه دارند و حتی از استفاده از سرویس های پولی اجتناب می نمایند. بنابراین مقامات شهر ونیز فکر می نمایند این شهر فقط در صورتی زنده می ماند که هجوم گردشگران یک روزه به آن، متوقف گردد.

البته چنین تصمیمی مطمئنا درباره شهرهای نزدیک به ونیز است که مسافت کوتاه است. بر اساس قوانین تازه گردشگری ای که گرفته شده است، فقط گردشگرانی می توانند از این شهر تماشا نمایند که در هتل، اتاقی رزرو نمایند. آقای انریکو مینگاردی (Enrico Mingardi) که از مقامات مسئول در سیستم حمل و نقل ونیز است در این باره می گوید: ونیزی ها دیگر نمی توانند حجم زیاد گردشگر ها را تحمل نمایند.

البته دقیقا هنوز معین نیست که مسئولان شهر ونیز چطور می خواهند حضور فیزیکی گردشگر های یک روزه را محدود نمایند.

در حال حاضر جمعیت شهر ونیز حدود 60 هزار نفر است و مسملما این تعداد افراد آن هم در یک شهر اروپایی، نمی توانند جوابگوی گردشگرانی باشند که این شهر را به یک موزه بزرگ 1 روزه تبدیل نموده اند!

در همین حین برای کنترل آزادی های خارج از مرز گردشگران در این شهر قوانین دیگری هم مثل ممنوعیت غذا دادن به پرندگان، ممنوعیت نشستن روی فواره ها و پوشیدن لباس های مناسب وضع شده است. علاوه براین، پروژه دیگری مثل اجباری بودن ثبت نام گردشگر ها قبل از سفر هم در حال آنالیز است و کسی که از این قوانین سرپیچی کند مجازات خواهد شد. برای مثال مجازات غذا دادن به کبوترها، 300 یورو در نظر گرفته شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1984

به "تور ایتالیا ارزان: آیا ونیز دیگر جهانگرد ها را دوست ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: آیا ونیز دیگر جهانگرد ها را دوست ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید