20 خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهارنارنج؛ طرز تهیه آن

به گزارش ایران 20 دانلود، بهار نارنج را می شناسید؟ آیا با خواص و کاربردهای آن آشنا هستید؟ میدانید بهار نارنج برای چه چیزهایی بکار میرود؟ آیا خواص بی نظیر آن را شنیده اید؟ ما در اینجا همه این مطالب را توضیح می دهیم تا با این گیاه خوش بو و پر خاصیت آشنا شوید و در صورت لزوم مورد مصرف قرار دهید و از خاصیت بی نظیر آن بی بهره نمانید. بهار نارنج از گل و شکوفه نارنج بدست می آید. در مصارف طب سنتی، بسیار پر کاربرد است. گل بهار نارنج از عطر خاصی برخوردار هست بسیار خوشبو و محال است کسی از این رایحه خوشایند راضی نشود. از نظر طعم کمی تلخ مزه است و برای همین است که در زمان دم کردن بهتر است با کمی عسل میل شود. عرقیجات آن در مصارف پخت و پز مانند انواع حلواها و مرباها و غذاها پر کاربرد است. برای سلامتی و بشاشی پوست پر فایده و بیشتر در لوازمات آرایشی و بهداشتی به عنوان اسانس بکار می رود.

20 خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهارنارنج؛ طرز تهیه آن

بهارنارنج؛ دیازپام خانگی

عرقیجات دقیقا همانند محلول ارامبخش هستند؛ بی درنگ و فوری بعد از استفاده جذب بدن شده و تآثیرات خود را نشان می دهند. زیاده روی در این نوع گیاهان حتما مضر است. میزان و میزان مجاز آن 2 لیوان در طول روز است.

پس در مصرف گیاهان هم چه به عنوان شربت و چه به عنوان دم نوش احتیاط لازم است. و بیش از حد مصرف آن، باعث مسمومیت خواهد شد.

20 خاصیت بهار نارنج

  1. آرامش بخش و تسکین دهنده اعصاب
  2. رفع کننده امراض گوارشی
  3. تسکین دهنده قلب و تقویت سیستم ایمنی
  4. درخشندگی و لطافت دهندگی پوست
  5. رفع کننده اختلال خواب
  6. تسکین درد های میگرنی و سر درد
  7. جلوگیری از حملات قلبی و تپش قلب
  8. رفع کننده یبوست های مزمن
  9. اشتها آور
  10. انرژی دهنده قوای بدنی
  11. کاهش دهنده استرس و غم
  12. رفع کننده سرفه و اسپاسم
  13. رفع کننده غش
  14. خاصیت ضد سرطانی
  15. سرشار از آنتی اکسیدان
  16. رفع کننده گر گرفتگی ناشی از یائسگی زنان
  17. تنظیم کننده فشار خون
  18. رفع کننده روان پریشی
  19. درمان کننده نفخ و اسپاسم معده
  20. ضد التهابات مفصلی

نارنج و کاربرد آن در سلامتی

نارنج را می توان جزء مرکبات به حساب آورد. دارای رایحه خوشایندی است و از خواص آن بسیار گفته شده است. برگ , آب میوه و پوست آن را می توان به نوعی مصرف کرد.

دم کرده گل همیشه بهار را به عنوان چایی و دم نوش بکار می برند و از آب نارنج در بسکمک از غذاها می توان استفاده کرد. ویتامین سی فراوانی را دارا است و آن را به عنوان مزه دار کردن غذاها و انواع سوپ ها می توان بکار برد و از طعم لذت بخش آن بهره برد.

پوست و خلال آن به عنوان مصارف دارویی و انواع شربت ها کاربرد دارد. دم نوش آن برای هضم غذا و رفع کننده قولنج مفید است.

چنانچه پوست نارنج را قبل از غذا دم کنید و به عنوان دم نوش میل کنید برای معده درد می تواند تسکین خوبی باشد. و مصرف مداوم آن انگل روده را به راحتی دفع و اندکی صفرا بر هست.

می توانید این دم نوش را صبح قبل از صبحانه میل کنید تا اگر چنانچه دچار یبوست هستید کمک کننده خوبی است. دم کرده گل بهار نارنج برای رفع سیستم عصبی بسیار زبانزد است و آرامش خاصی را به افراد خواهد داد.

چنانچه دچار غلظت خون هستید از شربت بهار نارنج بهره ببرید و معجزه آن را با چشم خود مشاهده کنید. در صورت گرفتگی بینی، می توانید از گل و برگ آن استشمام کنید و احساس راحتی و تنفس بهتری را بدست آورید.

دمنوش شکوفه بهار نارنج

ابتدا شکوفه های تازه بهار نارنج را از باغ تهیه کنید و در صورت نبود آن می توانید شکوفه های خشک شده آن را از فروشگاه های معتبر و عطاری ها پیدا کنید و این را بدانید به طور حتم جهت نگهداری این شکوفه ها در یخچال است. و در جای خنک و خشک مطمئن تر خواهد بود.

برای استفاده این نوع دمنوش کمی از گلبرگ های خشک شده را مانند چایی با آب جوش دم کنید و می توانید برای هر استکان یک قاشق مربا خوری بریزید و بعد از یک ربع دم کشیدن آن را همراه با عسل میل کنید و لذت کافی را ببرید.

نوع دیگر دمنوش بهار نارنج

مواد مورد نیاز برای این دمنوش به شرح زیر است.

  • شکوفه بهار نارنج: 4 قاشق مربا خوری
  • چوب دارچین: 2 عدد
  • نبات یا عسل: به میزان لازم
  • آب جوش: 4 فنجان

طرز تهیه دمنوش بهار نارنج

ابتدا گلهای خشک همیشه بهار را داخل قوری چینی بریزید و چوب دارچین را به تکه های کوچکتر خرد کنید و درون قوری ریخته و روی آن را آب جوش بریزید و بمدت 15 دقیقه اجازه دهید دم بکشد. بهتر است با یک پارچه در قوری را بپوشانید تا دم نوش بهتر عرق کند و دم بکشد و در صورت لازم با عسل میل کنید و چنانچه میل داشته باشید عسل را درون دمنوش بریزید اما بهتر است عسل درون فنجان قرار بگیرد و طعم لذت بخش آن را بخوبی حس کنید.

شما می توانید این نوع دم نوش را با به لیمو و بهار نارنج مخلوط کنید این نوع دم نوش آرام بخش بسیار قوی و رایحه خوبی را دارا است و استرس و دلشوره را براحتی رفع می کند. کمک کننده خواب خوب شما عزیزان خواهد بود.

برای این نوع دمنوش شما می توانید برگهای به لیمو را از عطاری یا فروشگاه ها تهیه و به نسبت مساوی از برگ و بهار نارنج در قوری بریزید و دم کنید و مدت دم کشیدن آن ده دقیقه کفایت می کند و همراه عسل بینظیر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت بهار نارنج

در این نوع دم نوشها میتوان دم نوش چای سبز همراه با بهار نارنج و دمنوش چای سیاه با بهار نارنج، دمنوش بهار نارنج با زنجبیل خشک یا تازه با چهار استکان آب بمدت 20 دقیقه دم کشیدن مورد مصرف قرار دهید.

شما میتوانید بهار نارنج را با بسکمک از گیاهان اضافه و از خاصیت بینظیر آن بهره ببرید و خواص آن را چند برابر کنید و این نوع دمنوشها می توانند بجای بسکمک از نوشیدنی های بی خاصیت بکار رود و خاصیت آن بهتر از نوشیدنی های گاز دار و اسانس مصنوعی است.

امیدوارم مطالب مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: اُکالا
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1883

به "20 خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهارنارنج؛ طرز تهیه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 خاصیت شگفت انگیز دمنوش بهارنارنج؛ طرز تهیه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید