15 سال حبس مجازات زوج دزد

به گزارش ایران 20 دانلود، زوج جوان که در پوشش مسافر از رانندگان خودروهای عبوری در جاده چالوس سرقت می کردند، پس از محاکمه در شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال و 6 ماه حبس و رد مال محکوم شدند.

15 سال حبس مجازات زوج دزد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایران، این دو نفر به عنوان زن و شوهر سوار ماشین های عبوری شده و 7 راننده را با این شگرد قربانی سرقت های خود کردند.

رسیدگی به این پرونده از سال 95 با شکایت یک راننده که هدف سرقت این زوج نهاده شده بود، آغاز شد. او در تشریح ماجرای سرقت گفت: در جاده چالوس در حال رانندگی بودم که متوجه شدم زوج جوانی کنار جاده ایستاده اند، چون جوان بودند فکر کردم خانواده هستند دلم برایشان سوخت و سوارشان کردم. چند دقیقه ای نگذشته بود که به یکباره مرد جوان از پشت سر به من حمله کرد و طنابی به دور گردنم انداخت به گونه ای که داشتم خفه می شدم. همان لحظه از من خواست تا خودرو را متوقف کنم. پس از توقف خودرو آنها مرا پیاده کردند و بعد هم خودرو ام را به سرقت بردند.

پس از آن شکایت های مشابهی به پلیس گزارش شد که نشان می داد این زوج جوان به صورت هدفمند در جاده های میان شهری قزوین، رباط کریم، چالوس و... به قصد سرقت اموال رانندگان یا خودروهای آنها کمین می نمایند به طوریکه از 7 شکایت مطرح شده دزدان خودروی 3 شاکی را ربوده بودند.

در ادامه مأموران با آنالیز شماره پلاک آخرین خودروی سرقتی، مسیرهای تردد آنها را به وسیله دوربین های کنترل ترافیک مورد آنالیز و بازبینی قرار دادند و پیروز شدند چهره 2 دزد جوان را شناسایی نمایند.

با شناسایی چهره این زوج، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شد تا اینکه مأموران شماره گذاری اعلام کردند که خودروی سرقتی برای فروش به یکی از مراکز فروش خودرو برده شده است. مأموران از روی شماره موتور متوجه سرقتی بودن آن شده بودند و به این ترتیب در محل حاضر شدند و مردی را که خود را صاحب خودرو معرفی می کرد، بازداشت کردند. در ادامه آنالیز ها معین شد او دخالتی در سرقت خودرو نداشته و زوج جوانی خودرو را به او فروخته اند. به این ترتیب با هدایت وی، زوج جوان به نام های سیما و بهرام که دختر عمو و پسرعمو بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سیما پس از دستگیری به مأموران گفت: در سرقت ها نقشی نداشتم و فقط همراه بهرام بودم.

پس از آن بهرام مورد بازپرسی نهاده شد و با اعتراف به 7 مورد سرقت گفت: من و سیما هیچ کسی را در زندگی مان نداریم. به همین خاطر بود که او در سرقت ها با من همکاری می کرد تا فقط خرج زندگی مان را در بیاوریم. ما دلمان نمی خواست زندگی بدی داشته باشیم.

پس از اعترافات متهمان و تکمیل تحقیقات، پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه 2 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان محاکمه شدند.

در جلسه دادگاه هر 7 شاکی با تأکید بر اینکه سیما فقط سوار خودروشان می شده و هیچ نقشی در سرقت ها نداشته عنوان کردند: سرقت ها توسط همسرش صورت گرفته و خواهان بازگرداندن اموالمان هستیم.

با سرانجام جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و ساسان را به 15 سال حبس و رد مال و سیما را به 6 ماه حبس محکوم کردند. در جلسه دوم رسیدگی به این پرونده نیز خریدار اموال مسروقه نیز محاکمه شد و از خودش دفاع کرد. قضات برای صدور رأی درباره او نیز وارد شور شدند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1506

به "15 سال حبس مجازات زوج دزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 سال حبس مجازات زوج دزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید