10 فرانچایز سینمایی که باید زودتر به انتها برسند

به گزارش ایران 20 دانلود، فرانچایزهای سینمایی موفقی مانند کرید و هالووین در طول چندین فیلم داستان خود را ادامه داده اند اما زمانی فرا می رسد که فرانچایزها بیش از حد طولانی می شوند و داستان آن ها چنان پیچیده می گردد که هواداران علت تماشای آن سری را فراموش می نمایند.

10 فرانچایز سینمایی که باید زودتر به انتها برسند

کاربران ردیت در بخشی از سایت درباره فرانچایزهایی که برای مدت طولانی ادامه داشته اند و تعداد زیادی از هواداران خود را در سال های اخیر از دست داده اند، صحبت نموده اند. بیشتر این سری ها بدون توجه به نظر هواداران ادامه می یابند و حتی بعضی از آن ها دیگر محبوب هم نیستند.

10. احضار (The Conjuring)

سری احضار معنای فرانچایزهای ترسناک را تغییر داد. با این حال، تهیه نمایندگان می توانند با سهل انگاری و زیاده روی در خطوط داستانی و سردرگم کردن هواداران، پیروزیت سری را از بین ببرند. یکی از کاربران ردیت می گوید: احضار واقعا دارد از کنترل خارج می گردد. البته من واقعا بعضی از دنباله ها و پیش درآمدهای آن را دوست دارم.

فرانچایزهای ترسناک به علت کش دادن خطوط داستانی و مضحک ساختن آن ها به قدری بدنام هستند که مخاطب دیگر به ترسیدن اهمیتی نمی دهد، بلکه می خواهد زودتر به خاتمه فیلم برسد. بنابراین شاید بهتر است داستان خانواده وارن در این مرحله تمام گردد.

9. مادیا (Madea)

مادیا شناخته شده ترین اثر تایلر پری محسوب می گردد و به یکی از پیروز ترین فرانچایزهای کمدی سینما تبدیل شده است. این فیلم ها مسائل عمیق و شوخی های مادیا را به شکلی متعادل با هم پیش می برند.

یکی از کاربران ردیت عقیده دارد که این آثار تا الان پیروز بوده اند اما دیگر کشش ادامه ندارند. البته با وجود افت طنز این سری، مادیا باز هم هوادارانی دارد که فیلم های او را بدون توجه به هر اتفاقی تماشا می نمایند و این بدان معناست که این آثار به احتمال زیاد فعلا تمام نمی شوند.

8. عصر یخبندان (Ice Age)

عصر یخبندان یک فرانچایز کارتونی دوست داشتنی برای بچه ها و بزرگسالان بوده و از زمانی که دیزنی پلاس این مجموعه را خریداری نموده، بیشتر در حال توسعه است.

یکی از کاربران ردیت می گوید: عصر یخبندان تا سومین فیلم، فرانچایز مورد علاقه من بود و بعد از آن رو به سراشیبی رفت. عصر یخبندان با دسترسی به سرویس استریم، احتمالا مانند پاندای کونگ فوکار خواهد شد و علی رغم احساس ناخوشایند هواداران، سریال ها و فیلم های نوی در جهانی آن ساخته خواهد شد. هم چنین با افزایش شخصیت ها در جهانی عصر یخبندان، به نظر می رسد که این فرانچایز به این زودی ها خاتمه نخواهد یافت.

7. پاندای کونگ فوکار (Kung Fu Panda)

پاندای کونگ فوکار تا این جای کار هم به سختی مقاومت نموده است. بعضی از بینندگان با اکران فیلم چهارم و ادامه فراوری اپیزودهای سریال تلویزیونی آن، بیشتر از هر زمان دیگری منتظر خاتمه آن هستند.

یکی از کاربران ردیت که از پاندای کونگ فوکار: شوالیه اژدها ناامید بود گفت: ما واقعا به پاندای کونگ فوکار 3 یا هیچ یک از سریال های تلویزیونی مرتبط با آن احتیاج نداشتیم. تریلر شوالیه اژدها اشاره می نماید که این فیلم یک ماجراجویی نو است و به نظر نمی رسد این فرانچایز به این زودی ها خاتمه یابد. هواداران قدیمی فیلم ها سنشان بالاتر رفته و هواداران نو به داستانی تازه احتیاج دارند.

6. هالووین (Halloween)

هالووین به خاتمه می رسد قرار است خاتمه فرانچایز هالووین باشد اما قبلا به هواداران گفته شده که این فیلم بازراه اندازی سری اصلی است. هواداران فرانچایزهای ترسناک، با زیادتر شدن دنباله ها، کم تر و کم تر می شوند و هالووین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تماشاگران با تغییر طرح و مفهوم این فرانچایز از آن خسته شده اند. یکی از کاربران ردیت می گوید: داستان مایکل مایرز اصلا از همان ابتدا نباید به یک فرانچایز تبدیل می شد. هالووین به خاتمه می رسد به گونه ای راه را برای شروع داستان دیگری باز می گذارد و احتمالا منجر به سقوط این سری می گردد.

5. جان ویک (John Wick)

ویژگی های خاص جان ویک در پیروزیت این سری اکشن نقش ویژه ای داشته اند. این فرنچایز چهارمین فیلم خود را در آستانه اکران دارد و بعضی از هواداران نگران هستند که جان ویک نیز مانند سایر سری های اکشن به گند کشیده گردد.

کاربران ردیت نسبت به فرانچایزهایی که تعداد زیادی فیلم در آن ها وجود دارد خوش بین نیستند و دوست ندارند که جان ویک هم سرنوشتی مشابه بعضی از آن ها داشته باشد. تریلر فیلم چهارم اشاره می نماید که این پروژه می تواند خاتمه خط داستانی جان ویک باشد اما شاید به رسم فیلم های اکشن کلاسیک، این اثر شروع یک طرح نو باشد که هواداران را از این سری رویگردان کند.

4. مارول (Marvel)

هواداران مارول دوست دارند فیلم های بیشتری با حضور قهرمانان و شخصیت های شرور مورد علاقه شان اکران گردد. با این حال و با وجود حماسه ها و خطوط داستانی زیادی که باید روایت شوند، بعضی از تماشاگران احساس می نمایند مارول باید خاتمهی برای داستان هایش پیدا کند.

یکی از کاربران ردیت بیان می نماید: من فکر می کنم آن ها باید تمام فیلم های مارول را خاتمه دهند و برای ده یا بیست سال یا بیشتر کنار بگذارند و با آثاری نو برای نسل بعدی بازگردند. مارول به این زودی ها ساخت و فراوری فیلم یا سریال را رها نمی نماید و احتمالا تا زمانی که کوین فایگی هم چنان روی ارائه بیشتر آثار کمیک بوکی سرمایه گذاری کند به فرایند خود ادامه می دهد.

3. جنگ ستارگان (Star Wars)

این سری هنوز بسیار محبوب است و چندین فیلم پرفروش تاریخی را در خود جای داده اما دیگر مانند گذشته در میان هواداران محبوب نیست. یکی از کاربران ردیت می گوید: دیزنی دارد جنگ ستارگان را خراب می نماید. آثار نو بسیار بد و پر از حفره های داستانی هستند.

سازندگان جنگ ستارگان هنوز در حال آنالیز خطوط داستانی نو برای سریال های خود هستند اما جزئیات زیادی را پنهان نموده اند و سوالات زیادی را برای هواداران به وجود آورده اند که احتمالا منجر به افت یکی برترین فرانچایزهای سینمایی می گردد.

2. جیمز باند (James Bond)

جیمز باند یکی از طولانی ترین فرانچایزهای سینمایی تاریخ به شمار میرود و معمولا در گیشه پیروز بوده است. با این حال، بعضی از تماشاگران احساس می نمایند که این سری جاسوسی خسته نماینده شده است و چیز نوی برای ارائه به مخاطبان ندارد. یکی از کاربران ردیت می گوید: فیلم های نو تعداد زیادی حفره داستانی و صحنه هایی بی معنی دارند که اصلا جالب نیستند. با این حال بیشتر مردم باز هم با تماشا یک صحنه اکشن، بسیار هیجان زده به نظر می رسند… من واقعا این موضوع را درک نمی کنم.

داستان ها با وجود داشتن جلوه های بصری عالی، تا حد زیادی یکنواخت شده اند و این فرانچایز با بیش از 20 فیلم در دل خود، کار سختی در پیش دارد و باید تماشاگران خود را راضی کند. علاوه بر این، یان فلمینگ مدت هاست که از جهان رفته و کتاب های چندانی برای اقتباس باقی نمانده است.

1. سریع و خشمگین (Fast and The Furious)

فیلم های سریع و خشمگین در همان دهه 2000 نیز تبدیل به آثاری فرسوده شدند اما سازندگان باز هم به فراوری فیلم های دیگر ادامه دادند و به همین علت هواداران کاملا خسته شده اند. یکی از کاربران بیان دارد: این فیلم ها پس از مرگ پل باید متوقف می شدند. انگار این سری پس از مرگ پل واکر چیز خاصی را از دست داده و آن قدر عجیب و غریب شده که هواداران راغب به تماشا آن نیستند.

فرانچایز سریع و خشمگین بیشتر به یک شوخی تبدیل شده است و آخرین فیلم در اقدامی عجیب، اشاره به رفتن این خانواده به فضا دارد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2108

به "10 فرانچایز سینمایی که باید زودتر به انتها برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فرانچایز سینمایی که باید زودتر به انتها برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید