گزینه ایده آل برای دوستداران سدان

به گزارش ایران 20 دانلود، لکسوس ES 350 یک سدان لوکس ژاپنی است و طراحی زیبا، کیفیت سواری و قدرت موتور، آن را به یک گزینه ایده آل برای کسانی تبدیل کرده است که به دنبال یک سدان باکیفیت هستند. از نظر امکانات رفاهی نیز لکسوس یک گزینه ایده آل محسوب می شود و به پکیجی از انواع و اقسام تجهیزات و امکانات رفاهی مجهز است. این خودرو در بخش ایمنی نیز با وجود کیسه هواهای متعدد، سیستم های پیشرفته ترمز و پایداری، عملکرد مطمئنی دارد. البته لکسوس در بازار رقبای قدَری نیز دارد که از این رقبا می توان به کیا کادنزا، هیوندای آزرا گرنجور و تویوتا آریون اشاره کرد.

گزینه ایده آل برای دوستداران سدان

مقایسه با کیا کادنزا

کیا کادنزا یک سدان بزرگ متعلق به کمپانی کیا است و از برادر خود اپتیما اندکی بزرگ تر است. کیا کادنزا مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی است و از طراحی زیبایی نیز بهره می برد که همین امر آن را به رقیب جدی لکسوس ES 350 تبدیل کرده است. پیشرانه به کاررفته در کیا کادنزا یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری است که توان تولید 286 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور را دارد که این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. کیا کادنزا قادر است در 7.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که دقیقاً مانند لکسوس است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی کادنزا 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که تفاوت خاصی با لکسوس ندارد. کیا کادنزا نیز مانند لکسوس به انواع و اقسام امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است و هر دو خودرو در یک سطح هستند.

مقایسه با هیوندای آزرا گرنجور

هیوندای آزرا گرنجور در سال 2012 وارد ایران شد و در سال 2013 واردات آن به دلیل قانون منع واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی به پایان رسید. آزرا گرنجور به دلیل طراحی زیبا و آپشن ها و امکانات رفاهی متعدد و قدرت موتور بالا، خودروی محبوبی به شمار می رود. طراحی کابین آزرا همانند طراحی خارجی آن حس اسپرت بودن را منتقل می کند و متریال به کاررفته در آن که غالباً از جنس پلاستیک فشرده و چرم باکیفیت است.

هیوندای آزرا گرنجور از یک موتور 6 سیلندر 3 لیتری بهره می برد که قادر است 250 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. قدرت تولیدشده توسط موتور به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعتی تیپ ترونیک به چرخ های جلو انتقال می یابد و تنها 8 ثانیه زمان لازم است تا سرعت آزرا به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آزرا نیز 240 کیلومتر بر ساعت است که اندکی از لکسوس ES 350 سریع تر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آزرا گرنجور 9.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که تفاوت خاصی با لکسوس ندارد.

شاید بتوان نکات مثبت هیوندای آزرا گرنجور را در ترمزهای قوی و عملکرد مناسب آن ها، عملکرد مناسب سیستم تعلیق و جذب خوب ضربات، فضای کابین جادار، سواری باکیفیت و نرم خلاصه کرد. همچنین ازجمله نکات منفی آزرا نیز می توان به کشش حرکتی معمولی پیشرانه و محدودیت دید عقب اشاره کرد.

مقایسه با تویوتا آریون

تویوتا آریون یک سدان لوکس بزرگ است و دارای تیپ های متفاوتی است که هر تیپ ویژگی های خاص خودش را دارد. کابین تویوتا آریون مناسب است و فضای کافی برای سرنشینان را فراهم کرده است. هرچند شاید طراحی خارجی آن خیلی موردپسند قرار نگیرد ولی کیفیت ساخت بالا و موتور قدرتمندش عده زیادی را شیفته خود کرده است.

پیشرانه تویوتا آریون یک موتور Vشکل 6 سیلندر 3.5 لیتری است که توان تولید 268 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور را دارد و توسط یک جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک، قدرت تولیدشده را به چرخ های عقب منتقل می کند. شتاب صفر تا 100 این خودرو 7.2 ثانیه و حداکثر سرعت آن 228 کیلومتر بر ساعت است که با لکسوس ES 350 تقریباً برابر است. مصرف سوخت ترکیبی تویوتا آریون نیز 9.3 لیتر است. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی تویوتا آریون خودروی مجهزی محسوب می شود ولی در نقطه مقابل لکسوس ES 350 رجحان محسوسی در این زمینه دارد.

از مزایای تویوتا آریون می توان به کیفیت ساخت بالای تویوتا، عملکرد خوب سیستم فرمان، هماهنگی خوب موتور و جعبه دنده، فضای کابین بزرگ و صندلی های راحت اشاره کرد.

منبع: دیوار
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 222

به "گزینه ایده آل برای دوستداران سدان" امتیاز دهید

1 کاربر به "گزینه ایده آل برای دوستداران سدان" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه ایده آل برای دوستداران سدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید