کیس کامپیوتری که یک آکواریوم است!

به گزارش ایران 20 دانلود، یک شرکت سازنده کیس های کامپیوتری چینی به نام MetalFish به تازگی شاسی مخزن ماهی Y2 را به مجموعه کیس های خود اضافه نموده است. این شرکت با قرار دادن یک کیس کامپیوتر در زیر یک آکواریوم، محصولی منحصر به فرد طراحی نموده است.

کیس کامپیوتری که یک آکواریوم است!

به گزارش خبرنگاران، ابعاد این کیس در مجموع حدود 27 لیتر است که آکواریم حدود 13.5 لیتر از آن را اشغال می نماید. این کیس قادر است یک مادربرد Micro-ATX یا Mini-ITX به همراه یک درایو 2.5 اینچی، یک جفت فن 90 میلی متری و یک کارت گرافیک حداکثر 22 سانتی متری را در بدنه آلومینیومی خود با ضخامت 1.5 میلی متر جای دهد.

یک خنک نماینده CPU با ارتفاع 90 میلی متر و یک منبع تغذیه 1U یا Flex ATX نیز در کنار این کیس طراحی شده است. این کیس دارای نورپردازی LED قابل تنظیم رنگ در داخل کیس است که می تواند به وسیله یک کنترل، از راه دور کنترل گردد. قسمت بالایی آکواریوم از پنل های شیشه ای با ضخامت 5 میلی متر ساخته شده است. یک صفحه اکریلیک به ضخامت 3 میلی متر در قسمت پایینی آکواریوم وجود دارد که تمام آب و حیات وحش را از اجزای کامپیوتر زیری جدا می نماید.

کاربران با استفاده از نوار چراغ های ال ای دی که روی سطح باز آکواریوم قرار گرفته است، می توانند روشنایی روز را شبیه سازی نمایند. پمپ و سیستم فیلتراسیون آکواریوم با اتصال به کیس زیری به وسیله اتصال USB، انرژی دریافت می نمایند. بدیهی ترین سوالی که با مشاهده چنین ساختاری به فکر خطور می نماید این است که آیا می توان از گرمای اضافی رایانه شخصی برای گرم نگه داشتن آب آکواریوم استفاده کرد و آیا از آب موجود در آکواریوم می توان برای خنک تر نگه داشتن کامپیوتر استفاده کرد یا خیر؟

با قیمت حدود 75 دلاری این آکواریوم، به نظر نمی رسد که MetalFish برای ایجاد یک رابطه سودمند دوجانبه بین اجزای رایانه شخصی و آکواریوم کوشش نموده باشد. به نظر می رسد این فقط یک کامپیوتر با طراحی عجیب باشد.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2100

به "کیس کامپیوتری که یک آکواریوم است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیس کامپیوتری که یک آکواریوم است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید