کوله بر فرهنگی، حرکتی بسیار زیبا برای آشتی مردم با یار مهربان

به گزارش ایران 20 دانلود، یک فعال فرهنگی با به دوش کشیدن کوله باری از کتاب، این یار مهربان را با مردم آشتی می دهد.

کوله بر فرهنگی، حرکتی بسیار زیبا برای آشتی مردم با یار مهربان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار از ، در عصر حاضر که دنیا به دهکده ارتباطی تبدیل شده و شاید در جامعه امروز کمتر کسی باشد که از تلفن همراه استفاده نکند ، دوستی با یار مهربان نیز کم رنگ تر و کم رنگ تر می گردد .

کمتر کسی است که وقت خود را جهت نوازش کتاب صرف کند و این معضل بزرگی است که می تواند گریبان گیر نسل آینده باشد معضلی که با اقدامات فرهنگی مناسب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، نه تنها نسل آینده را از این دریای پرتلاطم شبکه های اجتماعی نجات می دهد بلکه فرهنگ صحیح زندگی اجتماعی را به آیندگان می آموزد.

یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی توجه به مسئله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در میان تمامی اقشارجامعه است، یار مهربانی که در جامعه امروزی در سبد خانوده های ایرانی گم شده و فضای مجازی زندگی بشر را پیش می برد در این میان سید احمد حسینی یک فعال فرهنگی با به دوش کشیدن کوله باری از کتاب، این یار مهربان را با مردم آشتی می دهد.

سید احمد حسینی این فعال فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار از ، از انگیزه های خود برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می گوید: من در واحد پشتیبانی و خدمات کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشغول بکار هستم، وقتی استقبال مردم از کتابخانه رو میدیدم، بیاد وقتی افتادم که خودم مغازه دار بودم و علیرغم علاقه ام به مطالعه، فرصت رفتن به کتابخانه رو نداشتم و وسعم به خرید کتاب هم نمیرسید و این شد که تصمیم گرفتم حداکثر کاری که از دستم بر می آید را انجام دهم.

او با اشاره به اینکه در ابتدای این کار با حدود 50 جلد کتاب آغاز کردم، تصریح می نماید: تعدادی کتاب در کتابخانه شخصی ام داشتم و تعدادی هم از فامیل و دوستانم قرض گرفتم، کتاب ها رو در کوله پشتی گذاشته و در خیابان های اطراف محل سکونتم به راه افتادم و به کسبه کتاب امانت دادم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه این حرکت با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده است، می گوید: حدود 4ماه است کتاب امانت میدهم، و در حال حاضر کتابخانه سیار کوچکم قریب به 50 عضو دارد و تعداد زیادی کتاب هم از کسبه به امانت گرفتم تا امانت بدهم.

حسینی می افزاید: هدفم ترویج فرهنگ کتابخوانی است و هیچ درآمدی ازین کار عایدم نمی گردد و امیدوارم نه تنها گام مثبتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته باشم بلکه این حرکت در تمام نقاط کشورمان نیز فرهنگ سازی گردد.

بدون شک میزان مطالعه کتاب در هر کشور از جمله شاخص های توسعه انسانی، فرهنگی و اجتماعی محسوب می گردد در این میان وظیفه همه ما این است که برنامه های خاصی را جهت ارتقای کیمیت و کیفیت این شاخص ها، و علاقه مند کردن بچه ها و جوانان برای مطالعه انجام دهیم و همچون آقای حسینی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی از خودمان آغاز کنیم شاید با حرکتی کوچک اما تاثیر گذار.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 585

به "کوله بر فرهنگی، حرکتی بسیار زیبا برای آشتی مردم با یار مهربان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوله بر فرهنگی، حرکتی بسیار زیبا برای آشتی مردم با یار مهربان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید