کشت زیاد سیر در اردبیل کار دست کشاورزان داد

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: عواقب کشت مازاد سیر را به کشاورزان شمال استان اردبیل گوشزد نموده بودیم اما در این زمینه توجهی به توصیه های مسئولان جهاد کشاورزی نشده است.

کشت زیاد سیر در اردبیل کار دست کشاورزان داد

خلیل نیکشاد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: ما قادر به خرید تضمینی محصول سیر در منطقه نیستیم ولی خرید توافقی در حال اجرا است و امیدواریم با این اقدام بخشی از دغدغه و مسائل سیرکاران منطقه رفع گردد.

وی با بیان اینکه از شهریور ماه سال گذشته و به وسیله صداوسیما و رسانه های مختلف به کشاورزان شمال استان در خصوص کشت مازاد سیر توصیه ها و موارد متعددی را گوشزد نموده بودیم، اعلام نمود: ما نمی توانیم جوابگوی 90 هزار تن فراوری سیر در منطقه باشیم در حالی که با یک شیب ملایم و معتدل در فراوری این محصول قطعاً قیمت آن در بازار به شرایط مناسبی می رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: امکان نگهداری این محصول در انبار و سیلو نیز وجود ندارد و باید زارعین نسبت به خشک کردن سیر و نگهداری سنتی آن اقدام نمایند تا با تعادل بخشی به بازار امکان فروش آن به قیمت مناسب فراهم آید.

نیکشاد از شروع برداشت گندم در استان از نیمه دوم خردادماه اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط مناسب کشت این محصول امیدواریم زارعین با برداشت گندم و تحویل آن به مراکز خرید متولیان این حوزه را در فرآیند خرید و ذخیره این محصول استراتژیک کمک و کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 205

به "کشت زیاد سیر در اردبیل کار دست کشاورزان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت زیاد سیر در اردبیل کار دست کشاورزان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید