کتاب سازه های آلاچیق عشایر شاهسون تدوین می گردد

به گزارش ایران 20 دانلود، به گزارش خبرنگاران، قادر تقی زاده پیش از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی اقوام ایرانی با بیان اینکه آلاچیق عشایر شاهسون دارای سازه مشخصی است و تفاوتی اساسی با سایر سازه های آلاچیق عشایر دارند، توضیح داد: معرفی این قابلیت باید به شکل مدون در دستور کار قرار گیرد.

کتاب سازه های آلاچیق عشایر شاهسون تدوین می گردد

جهت دریافت خدمات آلاچیق در حیاط منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

قادر تقی زاده با اذعان به اینکه عشایر شاهسون دومین ایل عشایر کشور هستند و نقش و تاثیر گذاری قابل توجهی در جامعه عشایری دارند، متذکر شد: عشایر به لحاظ تزئینات صنایع دستی، لباس سنتی، مراسم آئینی، محصولات دامی، بازی های بومی و محلی، پخت و پز و گیاهان دارویی دارای شاخصه های منحصر به فردی هستند که آن ها را مجزا ساخته است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان تدوین کتابی در مورد سازه های آلاچیق عشایری را فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر عشایر استان دانست و تاکید نمود: ترویج قومیت ها در امر گردشگری و معرفی خرده فرهنگ های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

تقی زاده برگزاری جشنواره های اقوام ایرانی را فرصتی جهت معرفی قومیت های مختلف دانست و متذکر شد: میراث فرهنگی استان آماده برگزاری دور سوم جشنواره ملی اقوام ایرانی در سال آینده است.

همچنین دبیر اجرایی جشنواره ملی اقوام ایرانی نیز در این مراسم برگزاری جشنواره هایی از این دست را فرصتی مطلوب برای آشنایی عموم مردم با پیشنیه فرهنگی خود دانست.

فرشاد کیوان بهجو تعدد قومیت در کشور را پتانسیلی برای ارتقای شاخص های توسعه انسانی دانست و تاکید نمود: در جشنواره ملی اقوام ایرانی ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی مبتنی بر ظرفیت های بومی کشور رویکرد اصلی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ایرانی اسلامی مقدمه ای برای تحقق آرمان های اقتصاد مقاومتی است، ابراز امیدواری کرد جشنواره هایی از این دست بتواند گام موثری در راستای تحقق این هدف بردارد.

لازم به ذکر است در کنار این جشنواره نمایشگاه اقوام ایرانی در قالب 14 غرفه از استان های آذربایجان شرقی و غربی، مازندران، لرستان، گیلان، کردستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و اردبیل در محل سالن تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برپا شده بود که در پی معرفی آثار هنری، تولیدات مختلف، غذاهای محلی و صنایع دستی اقوام ایرانی استان کردستان به عنوان استان برتر جشنواره معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 709

به "کتاب سازه های آلاچیق عشایر شاهسون تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب سازه های آلاچیق عشایر شاهسون تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید