چین با یک موشک 9 ماهواره را به فضا فرستاد

به گزارش ایران 20 دانلود، ایرنا نوشت: موشک حامل لانگ مارچ 6 چین امروز سه شنبه در مرکز پرتاب ماهواره واقع در شهر تایی یوان پرتاب شد و در مأموریت پرواز خود 9 ماهواره را به مدارهای از پیش معین شده منتقل کرد.

چین با یک موشک 9 ماهواره را به فضا فرستاد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش شینهوا، 9 ماهواره فوق برای ارائه خدمات به حوزه های مختلف پرتاب شده و کاربردهای مختلفی مانند ارائه خدمات سنجش از دور، انجام آزمایش های مداری، نظارت بر جنگل و محیط زیست دارند.

این نخستین بار است که یک موشک از مدل لانگ مارچ ماهواره های متعلق به حوزه های مختلف را با یک پرواز به مدارهای مقرر منتقل می نماید.

چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پرتاب ماهواره است به طوری که تا کنون فقط از نوع ماهواره موقعیت یاب بیدو، 35 ماهواره به فضا پرتاب نموده است.

همچنین یک شرکت استارت آپ چینی همگام با برنامه ملی این کشور برای ساخت اولین ایستگاه فضایی چین در کره ماه به دنبال تاسیس یک آزمایشگاه زیست شناسی فضایی - مداری در حدود سال 2025 میلادی است تا امکان اقامت طولانی مدت بشر در کره ماه و سایر اجرام آسمانی را آنالیز کند.

چنگ وی بنیانگذار این شرکت خصوصی چند روز پیش در مصاحبه با گلوبال تایمز گفته بود: این شرکت درصدد است تا مطالعات مرتبط با تغییرات در علائم حیات انسان در فضا را به منظور کشف راه های توسعه ماموریت های سرنشین دار آینده به فضا انجام دهد.

وی اضافه کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا سیستم حمایت از زندگی تولیدی خود را نیز روی این آزمایشگاه فضایی بارگیری کنیم تا به وسیله آن به مطالعه و آنالیز امکان اقامت طولانی مدت بشر در ماه و یا سایر اجرام فرازمینی بپردازیم.

همچنین مهمترین مرحله ساخت ایستگاه فضایی سرنشین دار چین از سال جاری شروع شده و قرار است ظرف 2 سال آینده 12 فضانورد چینی به فضا بروند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1595

به "چین با یک موشک 9 ماهواره را به فضا فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با یک موشک 9 ماهواره را به فضا فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید