چینی ها گردشگری را در دنیا متحول کرده اند

به گزارش ایران 20 دانلود، امروزه چینی ها چیزهای زیادی برای افتخار دارند، انها مردمی سخت کوش هستند که دلشان میخواهد مزد این تلاششان را با اثربخش بودنشان دریافت کنندف دیگر این روزها اینطور شده است و راجع به هر چیزی صحبت میکنیم ردی از چینی ها میابیم، حالا خیلی ها میگویند این اثر بخشی چینی ها باعث تغییر رفتار در دنیا شده و صنایعی همچون گردشگری را دستخوش تحولاتی نموده است.

چینی ها گردشگری را در دنیا متحول کرده اند

آمارها حاکی از آن است که گردشگران چینی در بازارهای داخلی و بین‌المللی گردشگری تاثیرات بسیاری خواهند داشت. به گفته دبیر پیشین سازمان ملل متحد، دکتر طالب ریفای، گردشگران چینی مهم‌ترین و قدرتمندترین عامل در تغییرات صنعت گردشگری در جهان هستند. او می‌گوید:

گردشگران چینی بزرگ‌ترین بازار داخلی جهان را دربر می‌گیرند و سالانه بیش از 4 میلیارد سفر انجام می‌دهند. این گردشگران در بازار جهانی نیز پیشرو هستند. مسافران چینی در سال 2016 بیش از 135 میلیون سفر خارج از کشور داشتند. از سال 2010 این رقم به صورت افزایشی در حال صعود است و هم‌اکنون این رقم به اوج رسیده است. توان بازار گردشگری چین بسیار بالا است، چراکه تنها 6 درصد از مردم چین گذرنامه دارند. بنابراین ما انتظار داریم که بیش از 200 میلیون چینی در سال‌های آینده به خارج از کشور سفر کنند. اگرچه آمار مربوط به تعداد گردشگران چینی شامل گردشگران اهل هنگ‌کنگ و ماکائو نمی‌شود، اما همچنان بیشترین هزینه سفر در جهان توسط آن‌ها خرج می‌شود. براساس آمار سازمان ملل متحد سال گذشته 261 میلیارد دلار توسط این گردشگران هزینه شده است. تاثیرات گردشگران چینی در بازار بین‌المللی تقریبا دو برابر است؛ بنابراین می‌توانند در اقتصاد محلی نیز اثرگذار باشند.

مدیر اجرایی سازمان گردشگری اروپا، ادواردو استاندر نیز در اینباره می‌گوید:

شاید این رقم بزرگ از گردشگران چینی عجیب به نظر برسد، اما آن‌ها حقیقتا می‌توانند تاثیرات بسزایی در صنعت گردشگری بگذارند و به پایداری این صنعت با توجه به سلایق و الگوهایی که در سفر دارند، کمک خواهند کرد.

استاد مدیریت جهانگردی دانشگاه تیلور مالزی و نماینده مجمع سازمان ملل متحد، ویکتور وی‌لی نیز در اینباره گفته است:

مشخص کردن محدودیت در آمار گردشگران چینی دشوار است. بانک‌های آسیایی پیش بینی می‌کنند که تا سال 2030 متوسط درآمد جمعیت چین به 1 میلیارد خواهد رسید و این رقم به آن معنا است که مقصدها و بازارهای بسیاری را می‌توان برای گردشگران چینی توسعه داد.

انتشار: 11 خرداد 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2

به "چینی ها گردشگری را در دنیا متحول کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها گردشگری را در دنیا متحول کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید