چند راه حل برای برطرف وابستگی بچه ها به مربی مهدکودک شان

به گزارش ایران 20 دانلود، یک روانشناس درباره راهکارهای برطرف وابستگی بچه ها به مربی مهدکودک شان توضیحاتی داد.

چند راه حل برای برطرف وابستگی بچه ها به مربی مهدکودک شان

هانیه لواف روانشناس و مشاور خانواده در گفت وگو با خبرنگار ، درباره وابستگی بچه ها به معلمانشان در مهد کودک اظهار کرد: این مشکل خیلی کم اتفاق می افتد و یا به شکل بیمارگون ظاهر می گردد.

او بیان نمود: زمانی که می توانیم بگوییم کودکمان به معلم مهد خود وابستگی پیدا نموده که روال عادی زندگی او مختل شده باشد به عنوان مثال؛ هنگام جدا شدن از مهد قشقرق راه بیاندازد و این مسئله آنقدر تکرار گردد که شرایط عادی زندگی کودک به هم ریزد.

لواف با بیان اینکه باید ریشه دلبستگی کودک به مربی را پیدا کنیم، اضافه نمود: گاهی بچه ها به دلیل خلا هایی که در منزلشان دارند به مربی خود وابسته می شوند به عنوان مثال؛ مادرش شاغل است و زمان مناسبی برای محبت و توجه به کودک نمی گذارد.

این روانشناس اضافه نمود: همچنین مربی مهد توجه ویژه ای به کودک دارد و زمان بیشتری برای او می گذارد، بنابراین کودک جذب مربی شده و به او وابسته می گردد.

او با اشاره به اینکه باید والدین حضور خود را در زندگی فرزندشان پررنگ تر نمایند، اضافه نمود: والدین باید ویژگی های مربی فرزندشان و محیط مهد کودک را بشناسند و آن شرایط را در خانه نیز ایجاد نمایند.

لواف ادامه داد: اگر مربی خصیصه رفتاری خاصی دارد که کودک جذب آن شده والدین آن خصیصه را در خود پررنگ نمایند و اگر شرایط محیط به صورتی است که کودک آن محیط را دوست دارد آن شرایط را در خانه نیز ایجاد نمایند.

این روانشناس اعلام کرد: در چنین شرایطی معلم نیز نقش خود را در زندگی کودک به حاشیه ببرد و اجازه دهد نقش والدین از لحاظ زمان کیفی و توجه به کودک در زندگی کودک بیشتر گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 677

به "چند راه حل برای برطرف وابستگی بچه ها به مربی مهدکودک شان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راه حل برای برطرف وابستگی بچه ها به مربی مهدکودک شان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید