چرا مداوم گرسنه هستیم؟

به گزارش ایران 20 دانلود، گرسنگی یک حس طبیعی است که احتیاج بدن به غذا را نشان می دهد. در این حالت احساس خالی بودن معده، سردرد، تحریک پذیری و عدم تمرکز به وجود می آید.

چرا مداوم گرسنه هستیم؟

بسیاری از افراد بین وعده های متعادل غذا احساس سیری ندارند و به دلایل مختلف ممکن است احساس گرسنگی مداوم فرد را اذیت کند. در ادامه این مطلب از خبرنگاران به عادت هایی اشاره خواهیم کرد که داشتن آن ها، زمینه بروز گرسنگی های مکرر را فراهم می نماید.

عدم مصرف کافی پروتئین

مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها لازم است و در دریافت کالری روزانه تاثیر دارد. پروتئین ها بعلاوه فراوری هورمون های سیری را افزایش و هورمون های محرک گرسنگی را کاهش می دهند. از طرفی افرادی که به مقدار کافی منابع پروتئین در رژیم روزانه دارند، کمتر تمایل به ریزه خواری پیدا می نمایند.

مصرف زیاد غلات تصفیه شده

برای تهیه غلات تصفیه شده تغییرات زیادی انجام می شود و این محصولات تقریبا فاقد فیبر، ویتامین ها و موادمعدنی هستند. نان سفید یکی از پرمصرف ترین این منابع است که خیلی زود هضم می شود و سیرنمایندگی طولانی ندارد.

رژیم غذایی فاقد چربی

چربی ها نقش مهمی در احساس سیری دارند که به هضم نسبتا طولانی آنها برمی شود. خوردن منابع چربی می تواند باعث آزاد شدن هورمون های تسهیل نماینده سیری شود. البته برای حفظ سلامت بدن باید از چربی های مفید استفاده کرد.

نوشیدن ناکافی آب

تامین رطوبت مورد احتیاج بدن برای عملکردهای مختلف بدن لازم است که از جمله بر سیستم گوارش نیز تاثیر دارد. گاهی اوقات احساس تشنگی به علت کاهش آب بدن شبیه علائم گرسنگی است که با نوشیدن یک یا دو لیوان آب، سریع رفع می شود.

انتخاب منابع غذایی فاقد فیبر

اگر فیبر به مقدار کافی در رژیم غذایی نباشد، معمولا گرسنگی مداوم احساس می شود. خوراکی های حاوی فیبر هضم طولانی دارند و بر فراوری هورمون های کاهش اشتها تاثیر می گذارند. البته تاثیر فیبرهای حل شدنی مانند سبوس جودوسر، دانه های کتان، پرتقال، و سیب زمینی شیرین در این زمینه بیشتر است. مصرف کافی منابع فیبر بعلاوه زمینه بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را نیز کاهش می دهد.

غذاخوردن خیلی سریع

سرعت غذاخوردن نیز در ایجاد احساس گرسنگی نقش دارد. مطالعات نشان می دهد افرادی که با عجله غذا می خورند تمایل بیشتری به غذاخوردن مداوم دارند. غذاخوردن در کمال آرامش نه تنها در ایجاد پیغام های سیری موثر است بلکه به مغز فرصت برای آزادسازی هورمون های ضدگرسنگی نیز می دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خشکباری شگفت انگیز در کاهش وزن، کنترل فشارخون و دیابت را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2088

به "چرا مداوم گرسنه هستیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مداوم گرسنه هستیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید