سرانجام مرحله سوم بازسازی پل بابامحمود فلاورجان

به گزارش ایران 20 دانلود، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، حافظ کریمیان امروز 28 آبان ماه با اعلام این مطلب گفت: در این مرحله، بازسازی نمای هفت دهانه جبهه جنوبی پل شامل خالی کردن بندهای فرسوده، تخریب الحاقات بازسازی نمای بدنه ها و طاق ها، بندکشی بدنه ها و طاق ها، بازسازی نمای بیرونی طاق دهانه ها انجام شد که با خاتمه این مرحله از بازسازی پل بیش از 95درصد از بدنه پل بازسازی شده است.

سرانجام مرحله سوم بازسازی پل بابامحمود فلاورجان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: تا به امروز بالغ بر 500 مترمربع بازسازی و بندکشی زیر طاق ها، 230 مترمربع بازسازی بدنه ها با آجر سنتی، 240 مترمربع خالی کردن بندهای سیمانی و بندکشی مجدد، بازسازی و بازسازی بیش از 100 مترمربع نمای طاق ها، اجرای 480 متر رخ بام طی سه مرحله اجرا شده است.

کریمیان تاکید نمود: مهم ترین اقدام بازسازیی باقی مانده، حذف دال بتنی موجود بر روی پل است که دست کم به 20میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد. متاسفانه این دال بتنی در دهه چهل خورشیدی توسط اداره راه به منظور تسهیل عبور و مرور ماشین آلات سنگین ویژه احداث کارخانه ذوب آهن ساخته شده بود که با گذشت زمان به دلیل فرسودگی، بار و وزن زیادی را به بدنه قدیمی و تاریخی پل وارد می نماید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فلاورجان توضیح داد: مرحله سوم عملیات بازسازی پل تاریخی بابا محمود با اعتباری بالغ بر 700میلیون ریال اجرا شده است.

پل تاریخی بابا محمود به طول 140متر و پهنای 5 متر دارای 16 دهانه است که بین روستای تاریخی سهروفیروزان و شهر پیربکران بر روی رودخانه زاینده رود در دوره ایلخانی احداث شده است.

پل بابا محمود به شماره 634 در تاریخ 1345/12/25 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1254

به "سرانجام مرحله سوم بازسازی پل بابامحمود فلاورجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام مرحله سوم بازسازی پل بابامحمود فلاورجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید