همکاری های شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزایش می یابد

به گزارش ایران 20 دانلود، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار است همکاری های شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزایش یابد.

همکاری های شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزایش می یابد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در دیدار با سید سعید رضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی بر گسترش همکاری های دو نهاد نظارتی فرابخشی تأکید کرد.

در این دیدار ابتدا رئیس سازمان نظام با تبریک انتصاب عاملی به دبیری شواریعالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان نظام روان شناسی و مشاوره یک سازمان فرابخشی است که به عنوان سازمان معیار وظیفه صدور مجوز هر نوع فعالیت روان شناسی و مشاوره همچنین نظارت و توانمندی سازی اعضاء را بر عهده دارد.

وی افزود: به دلیل وجود سازمان نظام در ده سال گذشته رشته از نظر کمی پیشرفت بسیار زیادی کرده است. در این راستا دانشگاه ها بی رویه دانشجو پذیرش کرده اند؛ که نه در پذیرش و نه در آموزش برنامه ریزی جهت آموزش حرفه ای دانشجو یان وجود ندارد و این آسیب بسیار بزرگی است و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید در کوتاه زمان فکری برای رشته های روان شناسی و مشاوره در دانشگاه ها کند.

حاتمی شرح داد: دوم؛ بحث نظارت است؛ نهادها و سازمان های مجری اجازه نظارت تخصصی به سازمان نظام نمی دهند و به همین خاطر نرخ آسیب های اجتماعی - روانی افزایش یافته است. از همه مهمتر بعضی نهادها مجوز فعالیت روان شناسی و مشاوره می دهند که این امر برخلاف قانون و استانداردهای جهانی است. وی گفت: مسأله پیشگیری مهمترین مسأله سلامت روان کشور است؛ که متولی ندارد. بالاخره یک نهاد باید متولی پیشگیری در کشور شود. به طور معین از شورایعالی انقلاب فرهنگی می خواهیم مسأله آموزش در دانشگاه ها را جدی گرفته و با همکاری سازمان سند تحول روان شناسی و مشاوره در کشور را تدوین کند.

در ادامه فریبرز درتاج معاون پژوهشی سازمان از شورایعالی انقلاب فرهنگی خواست، راهبردی را اتخاذ کند تا نهادها و سازمان های غیر مسوول به خود اجازه ندهند، تحت عنوان مجوز مرکز یا غیره افراد فاقد صلاحیت کارهای روان شناسی و مشاوره انجام دهند. اکنون سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه روان شناسی و مشاوره دخالت می کنند و مسائل جدی ایجاد کرده اند.

وی با بیان اهمیت آموزش پیش از دبستان و دوره ابتدایی گفت: رشته و گرایش روان شناسی مدرسه باید ایجاد شود.

روان شناسان و مشاوران باید در مدرسه حضور داشته باشند

در خاتمه سید سعید رضا عاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی بیان کردند؛ خوشحالم روان شناسی و مشاوره با تدبیر مجلس شواری اسلامی نظم و قانون گرفته است. خوب است، مانند رشته های روان شناسی و مشاوره سایر رشته ها درحوزه علوم رفتاری و اجتماعی سامان دهی شوند. پیشرفت گرایی جزء ذات ایرانیان است. گرایش به غرب در بعضی از رشته ها بدلیل کم کاری ها در حوزه هایی مثل روان شناسی و مشاوره است که سازمان نظام اکنون می تواند جبران کند.

عاملی گفت: شورایعالی انقلاب فرهنگی از همکاری با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره استقبال می کند؛ خصوصاً در مسأله پیشگیری، شورای تحول آموزشی کمک می کند و در خصوص ضعف آموزشی رشته های روان شناسی و مشاوره در دانشگاه ها خوب است، سازمان گزارشی در این خصوص به شوراء ارائه کند، قطعاً سازمان نظام باید برای اجرایی کردن سند آموزش و پرورش همکاری بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 798

به "همکاری های شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید