نکات کلیدی برای استفاده موثر از یک دستگاه فلزیاب

به گزارش ایران 20 دانلود، فلزیاب وسیله ای است که می تواند وجود اجسام فلزی را در یک مکان تعیین تشخیص دهد. این محصول مطمئناً همه علاقه مندان به تاریخ و کندوکاو را شاد می نماید؛ اما استفاده از آن مهارت خاص خودش را می خواهد. در این راهنما به نکات کلیدی برای استفاده موثر از یک دستگاه فلزیاب حرفه ای و ویژگی های آن پرداخته شده است.

نکات کلیدی برای استفاده موثر از یک دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب چیست؟

دستگاه فلزیاب وسیله ای است که برای جست و جوی اجسام فلزی استفاده می شود. با انتقال جریان الکترومغناطیسی به زمین کار می کند. هنگامی که جریان به یک جسم فلزی می رسد، دومی یک میدان الکترومغناطیسی را به سمت دستگاه ارسال می کند. سیم پیچ جست و جوگر فلزیاب سپس به کاربر از وجود یک جسم فلزی که هدف نیز نامیده می شود، با صدا هشدار می دهد. سپس هشدار صوتی از طریق یک بلندگو تقویت شده یا به هدستی که کاربر استفاده می کند راهنمایی می شود.

فلزیاب دارای قابلیت تشخیص است. این تشخیص اجسام فلزی مدفون با توجه به خواص رسانایی و یا آهنی آنهاست. بنابراین کاربر می تواند ترکیب شی را شناسایی کند و تصمیم بگیرد که آیا حفاری کند یا نه.

بخش های دستگاه فلزیاب

برای این که بتوانید استفاده موثری از خرید دستگاه فلزیاب داشته باشید باید از مهندسی آن آگاه باشید. فلزیاب از قسمت های زیر تشکیل شده است؛

  • باتری که دستگاه را تغذیه می کند؛
  • جعبه کنترلی که کاربر را از وجود یک جسم فلزی آگاه می کند. این شامل تمام اجزای الکترونیکی آشکارساز است؛
  • سیم پیچ جست و جو که جریان الکترومغناطیسی را ساطع می کند. بعلاوه پاسخ ساطع شده از طریق جسم فلزی را دریافت می کند.

نکات اساسی برای آغاز کار با دستگاه فلزیاب

به منظور بهینه سازی جست و جوی خود، توصیه می شود نکات زیر را رعایت کنید؛

مکانی را برای شناسایی انتخاب کنید

نگران نباشید! اقلام گم شده در همه جا هست و می توانید آنها را در هر جایی پیدا کنید. تا زمانی که از صاحب آنجا اجازه دارید، در پی آن بروید! گاهی اوقات شما خوش شانس خواهید بود و گاهی اوقات نه.

اجازه بخواهید

مهم است که قبل از ورود به زمین مورد نظر، موافقت مالک را برای شناسایی داشته باشید. این کار اغلب اوقات تبادل اطلاعات ارزشمندی برای شما به ارمغان می آورد. از قلم نیاندازید که مالک، زمین خود را بهتر می شناسد.

به درستی اسکن کنید

دستگاه فلزیاب از طریق میدان مغناطیسی بسیار جهت دار، اجسام را مشخص می کند. به یک چراغ قوه فکر کنید. پرتو نور، مکانی را که به سمت آن راهنمایی می کنید روشن می سازد. ضروری است اطمینان حاصل شود که دیسک تشخیص همواره موازی با زمین است تا امواج به برترین شکل ممکن به زمین ارسال شوند.

سیم پیچ دستگاه فلزیاب شما باید تا حد امکان به زمین نزدیک باشد. و نکته بسیار مهم، لطفاً با هر اسکن تازه دیسک، نواری را که قبلاً اسکن شده بپوشانید. این امر کارایی شما را افزایش می دهد. بهتر است زمین مورد نظر را به طور منظم از طریق 4 عدد سنگ علامت گذاری نموده و سپس آن منطقه را اسکن نمایید.

سوراخ های ایجاد شده را پر کنید

زحمت بکشید و سوراخی را که ایجاد نموده اید پر کنید. فلزیاب های امروزی می توانند یک هدف را با دقت نسبتاً دقیقی پیدا نمایند. بنابراین نیازی به ایجاد سوراخ بزرگ برای یک سکه کوچک نیست. مالکان هم راضی نیستند که زمین خود را پر از سوراخ ببینند.

زباله های خود را جمع آوری کنید

در هنگام کار با دستگاه فلزیاب، اندازه باورنکردنی زباله را بیرون می آورید. آن ها را جمع آوری کنید! این حرکت برای سیاره زمین مفید است. همه ما تأثیر مثبت واقعی بر محیط زیست داریم.

تست بر روی اشیاء مختلف

پیش از این که به محل موردنظر بروید، دستگاه خود را با فلزات مختلف آزمایش کنید. بهتر است از اشیاء معمولی مثل سکه و النگو استفاده نمایید و آن را زیر زمین دفن نموده و کار با دستگاه فلزیاب را تست کنید.

مراقب خطرات نظامی باشید

در مناطقی که تحت تأثیر جنگ قرار گرفته اند، یافتن مهمات امر غیرعادی نیست. به خاطر داشته باشید که چنین مکان هایی را برای ایمن کردن آن علامت گذاری کنید. شما هرگز نباید مهمات را لمس نموده و یا جابجا کنید. آنها ممکن است به علت زمان سپری شده در زمین ناپایدار شوند.

تست صدا

قبل از کار با دستگاه فلزیاب در منطقه مورد نظر بهتر است آن را آزمایش کنید و با صداهای آن در واکنش با اجسام مختلف آشنا شوید تا در هنگام اجرا سردرگم نشوید. برای خرید و فروش دستگاه فلزیاب با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

منبع: اتاق
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 2176

به "نکات کلیدی برای استفاده موثر از یک دستگاه فلزیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی برای استفاده موثر از یک دستگاه فلزیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید