معاون وزیر بهداشت: فرایند ابتلا به آنفلوانزا در کشور سیر نزولی یافته است

به گزارش ایران 20 دانلود، معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از فرایند نزولی بیماری آنفلوانزا در کشور اطلاع داد و گفت: تا 2 هفته آینده شاهد فروکش شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.

معاون وزیر بهداشت: فرایند ابتلا به آنفلوانزا در کشور سیر نزولی یافته است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی روز آدینه 15 آذر در مشهد گفت: آنفلوآنزای فصلی هر سال همگام با فصل پاییز با سرد شدن هوا شیوع می یابد و چیز جدیدی نیست اما سال جاری زودتر از هر سال و در مهر ماه شروع شد و از سوی دیگر سویه غالب آن مهاجم تر و از نوع H1N1 بوده است که شدت و مرگ و میر بیشتری دارد.

  • H1N1 یا آنفلوانزای خوکی: ویروسی که سال جاری شایع شد | چه کسانی در معرض خطرند؟ | علائم و راه های پیشگیری

به گفته رئیسی بیماری آنفلوآنزا اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عمان، بحرین، کویت، امارات، عربستان و کشورهای افغانستان و پاکستان هم همه گیری پیدا نموده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مهم ترین گام مبارزه با این بیماری را آموزش و رعایت بهداشت فردی دانست و اضافه کرد: تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا کار درستی نیست و به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ کمبودی از نظر داروی درمان آنفلوآنزا (تامیفلو) و واکسن آن نداریم و در حال حاضر یک میلیون ذخیره داروی این بیماری در کشور موجود است اما به دلیل امکان ایجاد مقاومت دارویی باید با احتیاط مصرف گردد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد فوت شده اخیر بر اثر آنفلوآنزا پیش از ابتلا به این بیماری و همزمان با آن دچار بیماری های زمینه ای نیز بوده و همچنین در گروههای سنی و جمعیتی آسیب پذیر قرار داشته اند.

  • آنفلوآنزا در بارداری

رئیسی اضافه کرد: تاکنون 56 نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فوت نموده اند که همه آنها بیماری های زمینه ای مانند بیماری های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته اند.

  • شروع موج جدید آنفلوآنزا؛ باید وحشت کنیم؟ | ویژگی مشترک فوت شدگان | چه زمانی حتما باید نزد دکتر رفت؟

وی ادامه داد: در این راستا 19 نفر طی 2 هفته پیش جان باختند و 37 نفر نیز از ابتدای همه گیری این بیماری در کشور یعنی از مهر ماه تا دو هفته اخیر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در کشور مربوط به استان های تهران، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی است و میزان مرگ و میر در خراسان رضوی در این ارتباط 12 نفر بوده است.

رئیسی تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در کشور را نیز چهار هزار و 200 نفر اعلام نمود.

  • وزیر بهداشت: موج آنفلوانزا تا 10 روز دیگر فروکش می نماید

  • خبرنگاران TV | تب ترس از آنفلوآنزا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 588

به "معاون وزیر بهداشت: فرایند ابتلا به آنفلوانزا در کشور سیر نزولی یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر بهداشت: فرایند ابتلا به آنفلوانزا در کشور سیر نزولی یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید