مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر کرومیوم اج را برای ویندوزهای 7، 8، 10 و مک او اس منتشر کرد

به گزارش ایران 20 دانلود، میکروسافت براساس برنامه از پیش اعلام شده، از مرورگر وب جدید Edge رونمایی کرد با این تفاوت که این مرورگر اج کاملا مبتنی بر پروژه منبع باز گوگل کرومیوم توسعه داده شده است.

مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر کرومیوم اج را برای ویندوزهای 7، 8، 10 و مک او اس منتشر کرد

اکنون، شما می توانید مرورگر Chromium Edge را برای ویندوزهای 7، 8، 10 و مک او اس به طور مستقیم از روی سایت microsoft.com/edge برای بیش از 90 زبان دانلود کنید.

برای افرادی که می خواهند شماره نسخه اج جدید را بدانند؛ باید بگوییم انتشار جدید نسخه پایدار اج 79 است. قرار است اج 80 در اوایل ماه فوریه عرضه گردد. پس از آن، مایکروسافت هم مانند گوگل و کروم یک دوره شش هفته ای را برای انتشار نسخه های جدید رعایت می نماید.

هنوز مایکروسافت درباره ویژگی ها و امکانات نسخه های مرورگر وب اج 80 و 81 به طور مستقیم صحبت ننموده است. اگر تمایل دارید بدانید در نسخه های آینده مایکروسافت اج کرومیوم چه تازه هایی وجود دارد؛ باید کانال های Edge Insider از جمله کانال نسخه beta را دنبال کنید.

همزمان با عرضه مرورگر کرومیوم اج، مایکروسافت از لوگوی قدیمی مرورگرهای خود نیز دست کشید و لوگوی جدیدی برگزید. در تمام سال های گذشته، همواره لوگوهای مرورگرهای وب مایکروسافت، نسخه ای از حرف معروف e بوده است ولی اکنون شاهد لوگویی کاملا متفاوت، رنگی، موج وار و سه بعدی هستیم. احتمالا این موج مفهومی شبیه گشت وگذار در وب و اینترنت را تداعی می نماید.

مایکروسافت راه طولانی برای توسعه یک نسخه مرورگر وب مبتنی بر پروژه منبع باز Chromium گوگل طی کرد. اولین خبرها درباره این پروژه در دسامبر 2018 منتشر شد. در آوریل 2019 اولین کانال ها و زیرساخت های Chromium Edge در وب ظاهر شدند و کانال Chromium Edge Beta در ماه می 2019 روی وب نهاده شد.

مایکروسافت در نوامبر 2019 اولین نسخه اج کرومیوم را آماده انتشار کرد و اج و بینگ را مرورگر و موتور جست وجوی مناسب کسب وکارها اعلام نمود. غول ردموند امروز می گوید از آن تاریخ تا کنون، میلیون ها کاربر این مرورگر و موتور جست وجو را دانلود کردند تا اینکه شاهد نسخه پایدار آن ها هستیم.

ویژگی ها و کارایی کرومیوم اج

مایکروسافت می خواهد تا خاتمه سال ویژگی های کاربردی بیشتری به مرورگر اج اضافه کند؛ ویژگی هایی که برای شرکت های تجاری و کسب وکارها مفید خواهند بود.

البته، در همین نسخه منتشر شده نیز شاهد ویژگی های جدیدی مانند پشتیبانی از AAD، مد Internet Explorer و ادغام Microsoft Search در بینگ هستیم. کسب وکارها و مراکز آموزشی می توانند بسته ها و خط مشی های آفلاین مرورگر کرومیوم اج را دانلود و نصب نمایند.

در حال حاضر، بسیاری از شرکت ها دارند به طور همزمان از مرورگر کروم گوگل و یک مرورگر وب مایکروسافت استفاده می نمایند ولی این شرکت می خواهد کاری کند این شرکت ها تنها به یک مرورگر وب و آن هم Chromium Edge بسنده نمایند.

علاوه بر ویژگی هایی که برای کسب وکارها مفید هستند؛ ویژگی های کاربردی دیگری هم به کرومیوم اج افزوده شده است. از جمله می توان به پشتیبانی از افزونه های کروم، استریم 4K، کیفیت صدای دالبی، ابزارهای حریم خصوصی و استفاده توکار از PDF اشاره نمود.

به طور کلی، مایکروسافت در مرورگر وب جدید خود توجه ویژه ای به حریو خصوصی کاربران داشته و سیستم جلوگیری از ردیابی روی وب را به طور پیش فرض فعال نگه داشته است. سه سطح حفاظتی و کنترلی مانند فایرفاکس در اختیار کاربر قرار داده است و امیدوار است امنیت بیشتری برای مشتریان فراهم گردد.

احتمالا، پشتیبانی از افزونه های کروم مهم ترین ویژگی باشد که مورد استقبال کاربران قرار بگیرد. به طور پیش فرض، تمام افزونه هایی که برای مرورگر Edge توسعه داده اند؛ از روی فروشگاه مایکروسافت استور قابل دریافت هستند ولی گزینه ای به نام Allow extensions from other stores نیز در دسترس است تا افزونه های کروم از روی فروشگاه کروم نیز روی اج نصب گردد.

هنوز چند ویژگی مهم در مرورگر کرومیوم اچ مانند همگام سازی تاریخ و پسوند وجود ندارند. مایکروسافت وعده نموده روی این ویژگی و همین طور افزایش سرعت اج کار کند. فعلا، این شرکت نرم افزاری مدعی است کرومیوم اج سرعتی دو برابر اج سنتی دارد.

آنالیز و ارزیابی نسخه بتای مرورگر کرومیوم اج نیز نشان می دهد از سرعت و کارایی بهتری برخوردار است.

نصب مرورگر کرومیوم اج

مرورگر Chromium Edge را می توانید به دو روش دستی یا اتوماتیک نصب کنید. اگر روی ویندوز 10 به طور دستی دانلود و نصب ننموده باشید؛ تا چند هفته آینده مایکروسافت در قالب یک به روزرسانی به طور اتوماتیک روی ویندوز شما نصب می نماید.

تا چند ماه آینده، بیشتر کاربران ویندوز 10 به مرورگر جدید کرومیوم اج سوئیچ خواهند کرد. مایکروسافت طی یک برنامه ریزی، به تدریج در به روزرسانی های ویندوز، کامپیوترهای دیگری را به کرومیوم اج مجهز می نماید.

فقط مایکروسافت فعلا برنامه ای برای به روزرسانی دستگاه های نسخه های Managed و Enterprise و Education و Workstation Pro Edition را ندارد. اگر روی این سیستم ها می خواهید از کرومیوم اج بهره ببرید؛ باید این مرورگر وب را به طور دستی دانلود و نصب کنید.

همین طور، اگر می خواهید روی کامپیوتر و لپ تاپ شما به طور اتوماتیک این مرورگر نصب نگردد؛ باید از به روزرسانی اتوماتیک ویندوز 10 جلوگیری کنید.

برای استفاده از کرومیوم اج روی ویندوزهای 7 و 8 و مک او اس باید به طور دستی اقدام به نصب کنید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 703

به "مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر کرومیوم اج را برای ویندوزهای 7، 8، 10 و مک او اس منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت نسخه پایدار مرورگر کرومیوم اج را برای ویندوزهای 7، 8، 10 و مک او اس منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید