سفر به آن سوی کره زمین با کمک قابلیت واقعیت افزوده گوگل

به گزارش ایران 20 دانلود، شرکت گوگل برنامه جدیدی را راه اندازی کرده که کاربر با کمک آن می تواند در هر نقطه از جهان که زندگی می کند، به آن طرف کره زمین سفر کند.

سفر به آن سوی کره زمین با کمک قابلیت واقعیت افزوده گوگل

به گزارش خبرنگار ، سال 2021 است و شیوع و همه گیری ویروس کرونا هنوز هم ادامه دارد، بنابراین همه مردم دنیا برای رفتن به سفر های عجیب و غریب در نقاط مختلف دنیا هنوز هم باید منتظر بمانند، اما شرکت گوگل برنامه ای را راه اندازی کرده که با کمک واقعیت افزوده می توان به هر کجای دنیا سفر کرد، آن هم فقط با تلفن همراه. برنامه جدید شرکت گوگل که این تجربه هیجان انگیز را ارائه می دهد Floom نام دارد. کاربران می توانند از طریق نسخه به روز رسانی شده گوگل کروم و با تلفن هوشمند به طرف دیگر کره زمین به صورت آنلاین سفر کنند. این برنامه به کمک WebXR و گوگل مپ اجرا می شود.

کاربران باید با تلفن اندرویدی خود و با گوگل کروم به سایت Floom بروند. پس از تأیید مجوز های لازم، برای شروع دکمه ای شبیه به گردباد روی صفحه نمایش ظاهر می شود، دوربین گوشی خود را روی یک فضای خالی روی زمین نگه دارند. در بعضی از مواقع ممکن است نیاز به راه رفتن باشد تا این قابلیت فعال شود. پس از اینکار، دوربین آن سوی کره زمین را نشان می دهد و کاربران می توانند با استفاده از گوگل ارث آن مکان را ببینند.

هدف از ساخت این برنامه ارائه تجربه های VR و AR در چندین دستگاه از جمله تلفن های هوشمند، تبلت ها و هدست های تخصصی است. گوگل به غیر از Floom با استفاده از WebXR ابزار جدید Mesure Up را راه اندازی کرده که ابزار اندازه گیری هوشمند است و طول، مساحت و حجم یک محیط را اندازه گیری می کند. از دیگر برنامه های گوگل که مبتنی بر WebXR هستند می توان به Sodar و PictureEscape اشاره کرد که اولی فاصله دو متری را در محیط مشخص می کند و برنامه دوم نیز به کاربران امکان می دهد گالری تلفن خود را به یک گالری واقعیت افزوده تبدیل کنند.

گفتنی است، در حال حاضر، Floom فقط در کروم و برای کاربران تلفن های اندرویدی کار می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1576

به "سفر به آن سوی کره زمین با کمک قابلیت واقعیت افزوده گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آن سوی کره زمین با کمک قابلیت واقعیت افزوده گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید