دانشگاه آزاد نوشهر به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود

به گزارش ایران 20 دانلود، رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نوشهر باید خود را باور داشته و به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود.

دانشگاه آزاد نوشهر به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه برنامه های سفر یکروزه خود به غرب استان مازندران، با حضور در واحد نوشهر، با کارکنان و اعضای هیأت علمی این واحد دیدار و مصاحبه کرد.

طهرانچی در این نشست دوساعته، با اشاره به تنوع واحد های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی مدل های مختلفی دارند. به عنوان نمونه واحد تهران مرکز، 60 هزار دانشجو دارد و در این حال واحد نوشهر 600 دانشجو دارد که مسلماً نمی توان با یک مدل ثابت این واحد ها را مدیریت کرد.

وی با اشاره به جمعیت داوطلبان ورود به دانشگاه شهرستان نوشهر، گفت: نوشهر سالانه حدود 1200 داوطلب ورود به دانشگاه دارد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر به راحتی می تواند سالانه حداقل نیمی از آن ها را جذب کند، چرا که این واحد یک نقطه از شبکه ای است که با دارا بودن 400 واحد و مرکز دانشگاهی، 38 درصد آموزش عالی کشور را در اختیار دارد و نباید خود را با دانشگاه های کوچک مقایسه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر باید خود را باور داشته و به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تجارت اصلی و کسب و کار دانشگاه آزاد اسلامی آموزش و پژوهش است، شرح داد: وظیفه ما آموزش و پژوهش است و اگر در این وظیفه شکست بخوریم، در کار های دیگر نیز شکست خواهیم خورد. اگر قرار است بندر نوشهر مرکز صادرات به کشور های CIS (کشور های مستقل مشترک المنافع) باشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر باید در این زمینه ورود کرده و فرصت هایی همچون صادرات گل های زینتی را بررسی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: اگر واحد نوشهر متولی مجموعه خدمات آموزشی و پژوهشی مربوط به بندر و صادرات به کشور های CIS باشد، آیا کسی می تواند رقیب این دانشگاه شود؟ واحد نوشهر برای اینکه جایگاه دانشگاه را در افکار مردم ارتقا دهد، باید نقش محوری پیدا کند و با همبستگی سازمانی بین 53 عضو هیأت علمی خود، یک مأموریت ویژه را برای واحد تعیین کرده، آن را پیش ببرد و تبدیل به قطب آن شود؛ بنابراین لازم است واحد نوشهر در یک موضوع همچون خدمات بندر متمرکز شود تا بتواند به برند آموزش و پژوهش خدمات بندر در کشور تبدیل شود.

طهرانچی بیان کرد: واحد نوشهر اگر تصمیم به راه اندازی گلخانه دارد، باید آموزش چگونگی کشت گل، نحوه نگهداری آن، بسته بندی و فروش گل های زینتی را مد نظر داشته باشد و این موارد را در یک محیط علمی و عملی به دانشجویان و متقاضیان خود ارائه کند. در این صورت این واحد می تواند به جایگاه ویژه ای دست یابد.

ارائه آموزش های کوتاه مدت در حوزه خدمات بندری و صادرات گل های زینتی

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توجه واحد های این دانشگاه به دوره های آموزش کوتاه مدت، گفت: واحد نوشهر در کنار 600 دانشجوی فعلی خود می تواند با ایجاد مدرسه عالی مهارتی در حوزه خدمات بندر، حداقل هر ماه 600 نفر را برای دوره های کوتاه مدت جذب کرده و آموزش دهد. در این مدرسه می توان آموزش های کوتاه مدت و کاربردی همچون حقوق بندری CIS، حقوق گمرکی و... را ارائه کرد. در واقع دانشگاه دیگر با آموزش کلاسی رشد نخواهد کرد و واحد نوشهر باید آموزش های کوتاه مدت در حوزه خدمات بندری و صادرات گل های زینتی را در دستورکار قرار دهد.

توجه به مشاغل دانش بنیان در حوزه بندر

وی در خاتمه بیان کرد: واحد نوشهر یکی از واحد های جوان دانشگاه آزاد اسلامی است که امکان رشد دارد و اگر خوب حرکت کند، می تواند تعداد دانشجویان خود را به حداقل 4 هزار دانشجو برساند. برای تحقق این هدف، لازم است ظرفیت ها و عقب ماندگی ها را شناسایی کرده، تحولات اجتماعی را درک کرده و مشاغل دانش بنیان در حوزه بندر را مورد توجه جدی قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 563

به "دانشگاه آزاد نوشهر به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد نوشهر به یک واحد فرصت آفرین تبدیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید