خودروهای الکتریکی بعدی هیوندای: یک سدان خمیده بسیار زیبا و یک شاسی بلند کامپکت

به گزارش ایران 20 دانلود، هفته گذشته، شرکت هیوندای به سرمایه گذاران خود خبر داد در دو سال آینده یک خودروی الکتریکی سدان جمع و جور خمیده و یک نسخه الکتریکی از خودروی Genesis GV70e را روانه بازار خواهد کرد.

خودروهای الکتریکی بعدی هیوندای: یک سدان خمیده بسیار زیبا و یک شاسی بلند کامپکت

چندی پیش هم خبرهایی از عرضه سه خودروی الکتریکی توسط هیوندای تا سال 2022 منتشر شد. در حالی که حدس ها درباره خودروی سوم هنوز ادامه دارد؛ تقریبا مطمئن هستیم این شرکت خودروسازی کره ای دو خودروی الکتریکی یونیک 6 و جنسیس GV70e الکتریکی را روانه بازار خواهد کرد.

هیوندای یونیک 6

خودروسازی هیوندای، خط تولید ماشین های الکتریکی یونیک (Ioniq) را در سال 2020 راه اندازی کرد و اولین خودروی عرضه شده آن، Ioniq 5 است که در فوریه معرفی شد.

خودروی الکتریکی یونیک 6 با همان پلتفرم کراس اوور یونیک 5 عرضه می شود ولی بزرگ تر و گران تر از آن خواهد بود. افزون بر آن، شاهد خمیدگی بیشتری در خودروی برقی Ioniq 6 هستیم. هنوز هیچ عکس رسمی از خودروی یونیک 6 منتشر نشده است ولی هیوندای می گوید طراحی آن مشابه خودروی مفهومی Prophecy است که عکس آن را در زیر مشاهده می کنید:

بعید است خودروی یونیک 6 همان خودروی مفهومی Prophecy باشد یا دقیقا از آن پیروی کند. شاید برخی جنبه های طراحی را از آن الهام گرفته باشد ولی قطعا شاهد یک خودرو با طراحی جدیدتر و به روزتر هستیم.

این واقعیت که ممکن است دو خودروی یونیک 5 و یونیک 6 هیچ شباهتی به یکدیگر نداشته باشند؛ جسارت هیوندای در بازار خودروسازها را نشان می دهد. بیشتر خودروسازان یک طراحی خاص را برای خط تولید خود دنبال می کنند و سعی دارند از نظر بصری تمام خودروهای خود را مشابه هم بسازند.

به نظر می رسد فعلا هیوندای فقط به دنبال توسعه خط تولید خودروهای EV خود است و هیچ زبان طراحی خاصی در ذهن ندارد. در نتیجه، ممکن است برخی از خودروها از طراحی خیره کننده و متمایز برخوردار باشند.

خودروی یونیک 6 بر پلتفرم E-GMP سوار است؛ این پلتفرم شامل اسکلت، شاسی و موتورهای الکتریکی است که هیوندای برای تمام خودروهای الکتریکی مجهز به باتری استفاده خواهد کرد.

شرکت کیا که به نوعی خواهر هیوندای محسوب می شود نیز از این پلتفرم برای خودروهای الکتریکی هاچ بک EV6 استفاده می کند. دانستن این پلتفرم چیز زیادی درباره تعیینات و ویژگی های خودرو به ما نمی گوید. خودروهایی که مبتنی بر این پلتفرم ساخته شدند؛ قدرتی 167 تا 576 اسب بخار دارند و از یک پیشرانه عقب یا چهار چرخ سود می برند. قیمت خودروی الکتریکی یونیک 6 هم هنوز تعیین نیست.

یک خودروی الکتریکی لوکس SUV

برند لوکس جنسیس، رویکردی فروتنانه برای خودروهای الکتریکی در پیش گرفنه است. این برند سال آینده از نسخه الکتریکی شاسی بلند کامپکت GV70 رونمایی خواهد کرد. جنسیس هنوز قیمت خود خودروی بنزینی GV70 را تعیین نکرده است؛ بنابراین نمی توانیم درباره نسخه الکتریکی آن مطمئن اظهارنظر کنیم اما پیش بینی می شود نزدیک به 55 هزار دلار فروخته شود.

پیش از این، جنسیس نسخه الکتریکی خودروی سدان G80 خود را رونمایی کرده است. G80 الکتریکی کاملا مشابه نسخه بنزینی است؛ با سقف خورشیدی، جلوپنجره زیبا، فضای داخلی ساخته شده از چرم گیاهی و چوب بهبودداده شده و چندین تغییر هیجان انگیز دیگر. به نظر می رسد G70 الکتریکی هم مسیری مشابه را طی کند.

در اواخر امسال از هر دو خودرو جزئیات و اطلاعات بیشتری منتشر می شود.

منبع: یک پزشک
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 1634

به "خودروهای الکتریکی بعدی هیوندای: یک سدان خمیده بسیار زیبا و یک شاسی بلند کامپکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای الکتریکی بعدی هیوندای: یک سدان خمیده بسیار زیبا و یک شاسی بلند کامپکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید