خلاصه ای از جغرافیای کانادا

به گزارش ایران 20 دانلود، در کشور کانادا می توان چهار فصل را به صورت مجزا تجربه کرد. بهار کانادا بارانی است و دمای هوا در طول روز عموماً زیاد بوده و شب ها خنک نر می گردد. ماه های مارس و آوریل دمای هوا در حدود 12 درجه سانتی گراد اعلام شده است. تابستان های کانادا از 21 ژوئن شروع می گردد و دمای هوای بخش های چوبی عموماً بیش از 20 درجه سانتی گراد است. پاییز این کشور از سپتامبر شروع می گردد و هوا خنک بوده و میانگین دمای طول روز عموماً بین 10 الی 12 درجه سانتی گراد اعلام شده است. دمای هوای زمستان این کشور عموماً زیر صفر است و در نهایت به -25 درجه زیر صفر می رسد. شمال این کشور زمستان های سخت تری پیش روی دارد.

خلاصه ای از جغرافیای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه های سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است که به 5 منطقه تقسیم شده است. منطقه آتلانتیک کانادا از نظر کشاورزی و جنگلداری بسیار عالی بوده و استخراج معدن در این منطقه رتبه بالایی دارد. کانادای مرکزی از جمعیت بالایی برخوردار است و در زمینه فراوری رتبه خوبی دارد و منطقه فلات کانادا دارای زمین های صاف و بارور است و برای کشاورزی ایده آل است. این منطقه برای کوهنوردان یک گزینه بسیار عالی محسوب می گردد. منطقه شمالی کشور کانادا از سه سرزمین تشکیل شده است و به طور کلی یک سوم از کل کانادا را شامل می گردد.

در این منطقه نفت و گاز طبیعی و طلا و روی رتبه خوبی دارد. کشور کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور از سمت غرب با آلاسکا و از سمت جنوب با ایالات متحده آمریکا مرز مشترک دارد. کشور کانادا با گیرینلند مرز مشترک دارد.این کشور از سمت شمال با آمریکا همسایه است. بیش از 90 درصد از مردم کشور کانادا در 200 کیلومتری مرز آمریکا زندگی می نمایند. روابط مالی کانادا و آمریکا بسیار زیاد است.

انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 727

به "خلاصه ای از جغرافیای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاصه ای از جغرافیای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید