خبرنگاران کتاب زندگی نامه شهدای بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید انتشار یافت

به گزارش ایران 20 دانلود، شیراز-خبرنگاران- کتاب راویان نور نوشته بهادر خسروانیان که به زندگی نامه و مجاهدت شهدای حماسه آفرین شهر قادرآباد و بخش مشهد مرغاب استان فارس می پردازد، از سوی انتشارات تخت جمشید چاپ و روانه بازار شد.

خبرنگاران کتاب زندگی نامه شهدای بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید انتشار یافت

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ از بهترین و مجربترین تیم تبلیغاتی کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ حرفه ای و ارائه تیزرهای تبلیغاتی را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نویسنده این کتاب در 2 جلد با 536 صفحه زندگی نامه شهدای قهرمان بخش مشهد مرغاب و شهر قادرآباد را روایت می نماید که جلد نخست آن مربوط به شهدایی است که در سال های 1360 تا 1364 آسمانی شدند و جلد دوم نیز شهدای سال های 1365 تا انتها دفاع مقدس و سال های بعد از آن را شامل می گردد.

نویسنده در این کتاب علاوه بر پرداختن به زندگی نامه شهدا، نیم نگاهی تحلیلی نیز به رویدادهای سال های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

بخش مشهد مرغاب به مرکزیت شهر قادرآباد یکی از بخش های شهرستان خرمبید در شمال استان فارس است، این بخش در دوران دفاع مقدس 120 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 72 شهید آن مربوط به شهر قادرآباد است.

دهستان شهیدآباد یکی از دهستان های این بخش است که 45 شهید و40 جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها از خانواده های این شهدا و مجاهدت ها و رشادت های آنان تجلیل کرده است.

نویسنده در مقدمه کتاب روایان نور نوشته است: بی شک در همه جوامع با ادیان و آیین های مختلف همیشه جوانانی در راستا استقلال و تمامیت ارضی سرزمین و دفاع از مکتب و آیین خود، حماسه های سترگی خلق کرده و قهرمانان ملی آن جوامع محسوب شده اند.

بهادر خسروانیان بیان کرده است: تمدن کهن ایران زمین نیز در بستر تاریخ به ویژه دوران اسلامی از نعمت وجود غیورمردانی برخوردار بوده که با رزمشان همچون پیغام آوران بهار، پاییز کسالت آور زندگی انسان ها را رنگ معنی زدند و در کویر قلبشان اقاقی های انسانیت کاشتند.

وی در ادامه گفته است: حکایت حماسه های فرزندان ایران اسلامی شنیدنی است، سرزمین بزرگی که با اسلام هویت واقعی خود را بازیافت و خالق حماسه های سترگ گشت، سرزمینی که همیشه پناهگاه تشیع و دوستدار اهل بیت و مهد خروش علیه ظالمان و حاکمان بد سرشت بوده که البته نقش عالمان دینی در راستا مبارزات ملت ها واقعا برجسته است.

نویسنده کتاب راویان نور در ادامه بیان کرده است: در دورانی که در سرزمین های اسلامی جز صدای سم اسبان بنی امیه و بنی عباس صدای دیگری به گوش نمی رسید، فرزانگان و بیداردلان و پرچمداران فقاهت و دیانت در این سرزمین مشعل راهنمایی و مبارزه را روشن نگه داشتند. اما در این گذرگاه سخت تاریخی، شیعه چه مرارت ها و سختی هایی کشید تا انتها آن عبد صالح خداوند این بار گران را به سر منزل مقصود رساند و آمال و آرزوی همه انبیا و اولیای الهی و فقهای اسلام را محقق کرد و حاکمیت ارزش های الهی را بر موضوع ولایت فقیه در سرزمین اهل بیت بنیان نهاد و در این راستا از طلیعه بهشت در نیمه خرداد 1342 تا بهمن خونین 1357 و سال های حماسی هشت سال دفاع مقدس، سترگ حماسه های فرزندان معنوی روح الله در تاریخ جاودانه شد.

خسروانیان در بخش دیگری از این مقدمه بیان کرده است: در استان ولایت مدار فارس 15 هزار شهید سرافراز با انفاس قدسی شان جای جای این استان پهناور را عطرآگین کرده اند که 222 شهید شهرستان خرمبید و 120 شهید بخش مشهد مرغاب و 72 شهید شهر قادرآباد و دشت مرغاب از قاطبه همان رادمردان آسمانی اند که عارفانه سر به سودای شهادت نهادند.

وی در ادامه گفته است: واقعیت این است که شهدای این منطقه از چهره های شاخص و اثرگذار و در عین حال ناشناخته اند، همین طور که رزمندگان و ایثارگرانی که از این خطه راهی عرصه های نبرد حق علیه باطل شدند و حماسه های بی بدیلی را خلق کردند.

شهر قادر آباد در فاصله 144 کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iran20download.ir شناسه مطلب: 847

به "خبرنگاران کتاب زندگی نامه شهدای بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید انتشار یافت" امتیاز دهید

4 کاربر به "خبرنگاران کتاب زندگی نامه شهدای بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید انتشار یافت" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کتاب زندگی نامه شهدای بخش مشهد مرغاب شهرستان خرم بید انتشار یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید